معاون آموزشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان خبر داد:
کسب ۷۵ میلیارد ریال درآمد در سال ۱۳۹۹
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، ذبیح الله قجاوند معاون آموزشی این واحد پیرامون تشریح فعالیت ها و اقدامات معاونت آموزشی این واحد در سال 99 و 1400 گفت: ورود من به معاونت آموزشی اواخر سال 97 بود که در سال 98 براساس سیاست های تعیین شده در زمینه تعداد فراگیر و مراکز آموزشی، توسعه کمی خوبی را شاهد بودیم و در زمینه درآمد بین کلیه واحدهای جهاددانشگاهی در همین سال رتبه نخست کشوری و از لحاظ تعداد فراگیران آموزشی رتبه سوم را کسب کردیم.
قجاوند گفت: سیاست معاونت آموزشی واحد در طول دو سال گذشته این بوده که با توجه به فعالیت هر 8 مرکز، تنوع دوره ها و خدمات در مراکز آموزشی برقرار باشد، البته به طور قطع باید این سیاست را ادامه بدهیم و نگاهی جدی هم به تخصصی شدن دوره ها و افزایش دوره های قراردادی داشته باشیم که در سال 98 و 99 از این منظر رشد خوبی را شاهد بودیم.
وی در توضیح توسعه کمی مراکز آموزشی این واحد عنوان کرد: در ابتدای سال 98 مرکز آموزش شماره 8 را افتتاح نمودیم و مرکز شماره 7 هم از موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی جدا و در ذیل معاونت آموزشی واحد قرار گرفت که به نوعی در شهرستان خمینی شهر راه اندازی کردیم.
قجاوند در خصوص سیاست های توسعه و کمی و کیفی فعالیت ها ادامه داد: در حال حاضر سیاست ما این است که مراکزآموزشی که در سال های اخیر راه اندازی شده اند را از لحاظ کمیت و کیفیت به پای مراکز با سابقه خود برسانیم و دومین سیاست این بوده که مرکزی مشترک با موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی راه اندازی کنیم و سوم اینکه چنانچه شرایط بحرانی جامعه ناشی از ویروس کرونا از بین برود و به وضعیت قبل از ایام کرونا برگردیم، در برخی از شهرستانهای استان همچون شهرضا و کاشان مراکز آموزشی خود را راه اندازی کنیم. ولی اگر همچنان در شرایط کرونایی باشیم در کاشان فقط به راه اندازی یک دفتر برای جذب فراگیر برای دوره های آموزشی غیر حضوری بسنده می کنیم.
معاون آموزشی واحد بیان کرد: البته نیم نگاهی هم به راه اندازی دوره های بین المللی در مراکز آموزشی داریم که البته مهم ترین دغدغه ما در این زمینه بحث تبادلات مالی است .
وی در پاسخ به اینکه چه سیاست هایی در معاونت آموزشی واحد همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های حضوری اتخاذ شده است، ابراز کرد: به طور کلی مردم در حوزه آموزش های تخصصی و کوتاه مدت نوع آموزش حضوری را ترجیح خواهند داد، علت آن است که نوع یادگیری در آموزشهای حضوری بالاتر است و این روش سال ها هست که در بین عامه مردم جا افتاده بود. همچنین در بحث آموزش حضوری مسایل فرهنگی و فوق برنامهای نیز به همراه داشت از این بابت آموزش حضوری عملکرد بهتری داشت و مدرسین و فراگیران با این روش هماهنگ بودند.
قجاوند در بیان میزان درآمد حاصله براساس تلاش کارکنان معاونت آموزشی خاطرنشان کرد: با راهنمایی و هدایت رییس واحد، براساس آمار دریافتی از سامانهی دانش که تمام دریافتیها را ثبت میکند، در سال 1398 بیش از 100 میلیارد ریال درآمد از این بخش کسب کردیم که حایز رتبه نخست کشوری از این منظر شدیم.
وی یادآور شد: برنامه معاونت برای سال 1399 عبور از رقم سال 1398 پیش بینی شده بود که با بروز شرایط ناشی از شیوع ویروس کووید 19 که باور نمیکردیم تا سال 1400 یا بیشتر ادامه یابد که متاسفانه این روند ادامه دار شده است، در نهایت براساس تلاش صورت گرفته میزان درآمد حاصله واحد با وجود شرایط بحرانی کرونا، در سال 1399 بیش از 75 میلیارد ریال در آمد از بخش آموزش کسب شد.
معاون آموزشی واحد تصریح کرد: در این شرایط برای سال 99 برآورد این بود که اگر معاونت آموزشی 70 در صد درآمد سال قبل را تامین کند یا بتواند با در آمدهای حاصله هزینه های خودش را اداره کند، مطلوب خواهد بود که طبق آمار ثبت شده، موفق شدیم 75 در صد درآمد سال 1398 را در سال 99کسب کنیم و از لحاظ تراز درآمد نیز مثبت شویم.
قجاوند در پاسخ به این سوال که چه مراکز آموزشی ناشی از شرایط بحرانی کرونا آسیب دیدند، عنوان کرد: سه مرکز نوپای معاونت به شدت تحت تاثیر این فضا قرا گرفتند. مرکز 7، 8 و شاید هم مرکز 6 بعد از تغییر سیاستی که اتفاق افتاد، مراکزی بودند که هنوز به حداکثر ظرفیتشان(ظرفیت بلوغی مرکز) نرسیده بودند و با بحران ویروس کووید 19 روبرو شدند و مشکلاتی پیش روداشتند ولی با این وجود به این تراز مالی مثبت رسیدیم.
نظر شما :