انتشار کتاب «سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین‌المللی»

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۵ کد : ۲۸۵۶۹ فرهنگی
کتاب «سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین‌المللی» از سوی انتشارات جهاددانشگاهی البرز وارد بازار نشر شد.
انتشار کتاب «سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین‌المللی»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، کتاب «سازه‌های بتنی دستورالعمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین المللی»  تالیف دکتر بهزاد سعیدی رضوی عضو هیات علمی پژوهشگاه استاندارد، دکتر جمال احمدی عضو هیات علمی دانشگاه سراسری زنجان و مهندس محمدمهدی قشقایی کارشناس پژوهشی پژوهشگاه استاندارد از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی البرز منتشر شد.

در پیشگفتار کتاب آمده است؛ «در حال حاضر آسیب دیدگی سازه‌های بتن مصلح بر اثر عوامل و شرایط مهاجم و آسیب رسان محیطی به یکی از معضلات رو به رشد در بهره‌گیری از این سازه‌ها تبدیل شده است. این معضل موجب کاهش ظرفیت باربری سازه‌های بتن مصلح و همچنین کاهش عمر مفید و سرویس دهی سازه‌ها و کاهش سطح ایمنی و عملکرد آن‌ها می‌گردد. در این بین بهره‌گیری از روش‌های کارا برای ترمیم سازه‌های آسیب دیده و استفاده مجدد از این سازه‌ها ضروری است.

اتخاذ یک استراتژی مناسب ترمیمی می‌تواند به بهینه و موثر بودن ترمیم و نگهداری و افزایش طول عمر بهره برداری سازه‌های بتن مسلح در محیط‌های آسیب رسان کمک قابل توجهی کند.

از این رو در این کتاب تلاش شده با گردآوری و برگرداندن استانداردها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های معتبر اروپایی در زمینه اصول و ضوابط کلی در زمینه نگهداری، ارزیابی سازه‌های آسیب دیده، عملیات ترمیمی و مسایل اجرایی مرتبط با آن و با تاکید بر عملیات پیش‌گیرانه در جهت دست‌یابی و پیاده‌سازی یک استراتژی ترمیمی کارا و موثر اقدام گردد.»

این کتاب شامل چهار فصل است؛ «کلیات و هدف»، «ارزیابی سازه‌های بتنی»، «طراحی تعمیرات و پیشگیری» و «اجرای تعمیرات و پیشگیری» از جمله سرفصل‌های کتاب «سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین المللی» است.

کتاب «سازه‌های بتنی دستورالعمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین‌المللی» در 186 صفحه و با قیمت 25 هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 34505151-026 و 77503824-021 تماس حاصل کنند.

کلید واژه ها: کتاب فرهنگی واحد البرز


نظر شما :