جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس ؛ کسب دانش فنی به صورت صنعتی و توسعه فناوری / حرکت در مرزهای دانش

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۱ کد : ۲۷۵ عمومی
کسب دانش فنی به صورت صنعتی ، بهنیه سازی فرآیند های موجود در کارخانجات، کاهش مصرف انرژی و حرکت در مرزهای دانش از مهمترین اهداف راه اندازی واحد تربیت مدرس است .
جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس ؛ کسب دانش فنی به صورت صنعتی و توسعه فناوری / حرکت در مرزهای دانش

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی ، جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس در جهت تحقق اهداف انقلاب فرهنگی در سال 1379 تشکیل و فعالیت‌های این واحد در حوزه های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی ، تخصص گرایی و ماموریت محوری می باشد.

جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس با در اختیار داشتن 6 گروه پژوهشی با موافقت قطعی و اصولی با عناوین فرآوری مواد معدنی(گروه کانه آرایی و هیدرومتالورژی )، اقتصاد ، ریاضی و انفورماتیک ، گروه کنترل ، مدلسازی سیستم های فرآوری مواد معدنی و تکنولوژی نانو ذرات و مطالعات فناوریهای نوین بهبود و ازدیاد برداشت دارای سوابق پژوهشی متعددی می باشد.

 انجام طرحهای متعدد کارفرمایی، ثبت  دهها اختراع، چاپ مقالات ISI و علمی و پژوهشی از جمله فعالیتهای شاخص پژوهشی این واحد می باشد.

همچنین این واحد دارای  مجلهIranian Journal of Mathematical Sciences and Informatics  با درجه ISI است که در سایتهای معتبر علمی دنیا از جمله MathSciNet،Scopus، Zentrablatt Math Online Database،ISC،Journal Master List و نیز بخش استنادی Emerging Source Citation Index پایگاه تامسون رویترز نمایه می گردد.

تأسیس و راه اندازی پژوهشکده فرآوری مواد معدنی در سال 94  با فعالیت 3 گروه پژوهشی 1- گروه کانه آرایی و هیدرومتالورژی2- کنترل و مدلسازی سیستمهای فرآوری3- تکنولوژی نانو ذرات، از جمله اقدامات این واحد می باشد.

 

 حوزه پژوهش:

کسب دانش فنی به صورت صنعتی ، بهنیه سازی فرآیند های موجود در کاخانجات، کاهش مصرف انرژی و حرکت در مرزهای دانش از مهمترین اهداف راه اندازی واحد تربیت مدرس است .

راه اندازی خط تولید فلزات با ارزش ، شروع به کار باز طراحی و انجام کلیه آزمایشات پایلوت و scale up نمودن یکی از کارخانجات مس و بورس نمودن دانشجویان دکتری همانند سالهای قبل را از برنامه های سال جاری این واحد می باشد .

همچنین طراحی، بهینه سازی  و افزایش ظرفیت  کارخانجات فرآوری کشور را بدون وابستگی به کشورهای خارجی از دیگر برنامه های  این واحد  می باشد.

گروه فرآوری مواد معدنی جهاد دانشگاهی تربیت مدرس قریب به 11 سال سابقه فعالیت مستمر دارد که در این مدت بالغ بر 70 طرح را با موفقیت انجام داده است که در حال حاضر در واحد تربیت مدرس و  پژوهشکده فرآوری دارای 16 عضو تمام وقت و 13 عضو هیات علمی و 4 عضو نیروی امریه در 6  گروه کانه آرایی و هیدرومتالورژی، کنترل و مدلسازی سیستمهای فرآوری، تکنولوژی نانو ذرات،  اقتصاد ، ریاضی و انفورماتیک و گروه مطالعات فناوریهای نوین بهبود و ازدیاد برداشت می باشد.

 

حوزه فرهنگی:

این واحد در عرصه فرهنگی اثربخشی تحقیقات در حوزه علوم انسانی با رویکرد ارائه مدل ارزیابی اثربخشی و طراحی نظام رتبه بندی دانشگاه ها در حوزه اثربخشی یکی از فعالیت های اصلی مرکز مطالعات آینده پژوهی است که هدف آن ارتقاء جایگاه تحقیقات علوم انسانی در حوزه سیاستگذاری است .

 

حوزه آموزش:

واحد تربیت مدرس هم اکنون در حوزه های HSE ، پدافند غیرعامل ، آینده پژوهی ، فرآوری مواد معدنی و مدیریت به طور تخصصی به ارائه خدمات آموزشی می پردازد و در این حوزه ها مجوزهای تخصصی از وزارت نفت و سازمان پدافند غیرعامل نیز اخذ نموده است.

جهاددانشگاهی در راستای این رویکرد درحوزه آموزشی خدمات زیر را ارائه خواهد داد.:

 گروه های تخصصی:

               دپارتمان پدافند غیر عامل

             دپارتمان مهارت های شغلی و کارآفرینی  

             دپارتمان فناوری اطلاعات

             دپارتمان مدیریت و اقتصاد

             دپارتمان فنی و مهندسی

             دپارتمان زبان انگلیسی

             دپارتمان آینده پژوهی فرهنگی

             دوره های آموزشی صنعت خودروسازی (کانون پژوهشگران جوان)

             دپارتمان فرآوری مواد معدنی 

             دوره جامع تربیت کارشناس HSE

جهاددانشگاهی تربیت مدرس با اخذ تاییدیه صلاحیت آموزشی از وزارت نفت در حوزه HSE  اقدام به طراحی و تدوین دوره آموزشی تربیت کارشناس HSE با هدف تربیت کارشناسان توانمند در پیاده سازی و اجرای  سیستم های HSE در سطح صنایع تخصصی با بیش از 50 عنوان سرفصل، برنامه ریزی و در مدت 200 ساعت برگزار خواهد شد .

             اهداف دوره:

    تربیت کارشناسان  HSE و آماده سازی فراگیران جهت اشتغال در بخش های HSE ، مدیریتHSE  و  مدیریت سیستم های HSE از طریق کسب دانش و مهارت های لازم برای پیاده سازی ایمنی و سلامت و استانداردهای مربوطه و ترویج فرهنگ مناسب در جهت کنترل خطر‌‌های شغلی در سازمان ها و صنایع مختلف و  طراحی فضاهای کاری ایمن، بازررسی تجهیزات و بررسی و گزارش حوادث

 

             دوره های  آموزشی فرآوری مواد معدنی:

•              این دوره جهت توانمند سازی کارکنان شامل دوره های تخصصی – مهارتی به منظور افزایش مهارتهای شغلی و ارتقای دانش تخصصی با همکاری پژوهشکده  فرآوری مواد معدنی تربیت مدرس  و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی   (JKMRC) دانشگاه کوئینزلند در حال  تدوین و طراحی   می باشد و اجرای آن به صورت مشترک بین جهاددانشگاهی تربیت مدرس و دانشگاه کوئینزلند ارائه خواهد شد

 

             خدمات تخصصی:

- طراحی و انجام کلیه آزمایش های فرآوری مواد معدنی

-انجام مشاوره های طراحی کارخانجات فرآوری و مهندسی پایه

-تولید نمونه های معدنی با عیار بسیار بالا در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی

-آموزشهای تخصصی با هدف آموزش عیب یابی و ارائه راهکارها به صنایع معدنی

جهاد دانشگاهی تربیت مدرس با همکاری دانشگاه کوئینز لند  اقدام به طراحی و تدوین دوره های ذیل نموده  است :

•              -مبانی شبیه سازی کارخانه های فرآوری مواد

•              مدل سازی پیشرفته کارخانه های فرآوری

•              مقدمات استفاده از Excel برای مهندسین و محققین

•              استفاده پیشرفته از EXCEL  برای مهندسین و محققین

•              موازنه جرم

طرحهای شاخص انجام شده و یا در دست انجام در گروه فرآوری مواد معدنی پروژه های) صنعتی(

             اهداف :

•              گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه تتبع و استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی

•              توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه ، دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به خصوص برای نسل جوان

•              گسترش طرحهای کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش

•              تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد مهارت شغلی

•              مشارکت در توسعه فعالیت های آموزشی فناورمحور

•              آموزش های تخصصی،تکمیلی و توانمند سازی شغلی

•              دارای تاییدیه درجه یک مراکز آموزشی از سازمان ملی استاندارد ایران

•              دارای تاییدیه برگزاری دوره های آموزشی کارکنان دولت

دانش محور،مهارت محور،پژوهش محور،شغل محور و محصول محور

 


نظر شما :