رییس جهاددانشگاهی اردبیل:

روابط عمومی‌ها در امیدآفرینی، آسیب‌شناسی و کاهش مسائل اجتماعی نقش بسزایی دارند

۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۹ کد : ۲۶۹۳۶ آموزشی
به همت هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان و با مشارکت جهاددانشگاهی و اداره کل بهزیستی استان اردبیل، کارگاه آموزش مجازی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» دوشنبه ۲۲ دی‌ماه برای فعالان روابط عمومی برگزار شد.
روابط عمومی‌ها در امیدآفرینی، آسیب‌شناسی و کاهش مسائل اجتماعی نقش بسزایی دارند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، در ابتدای این کارگاه رییس جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد: روابط عمومی‌ها نه تنها در اطلاع‌رسانی بلکه در امیدآفرینی، آسیب‌شناسی و کاهش برخی مسائل اجتماعی چه در سازمان و چه در خارج از آن نقش بسزایی دارند.

مهران اوچی اردبیلی از آمادگی جهاددانشگاهی اردبیل برای مساعدت در کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: این امر یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان استان است و به یقین رفع آن عزم ملی و همگانی می‌طلبد و روابط عمومی‌ها در این زمینه یکی از گروه‌های تاثیرگذار هستند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تمام خدمات آموزشی جهادانشگاهی در سطح استان به صورت مجازی و از طریق سامانه آموزشی این نهاد ارایه می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند از سامانه آموزشی این نهاد (امجد) که یکی از بهترین سامانه‌های آمورزشی کشور است برای برگزاری برنامه‌های آموزش مجازی خود استفاده کنند.

 

    ادامه برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای روابط عمومی‌های استان

در این کارگاه، مشاور استاندار و مسوول روابط عمومی استانداری اردبیل گفت: با توجه به این‌که یکی از مهمترین چالش‌های تاثیرگذار در بنیان خانواده، وقوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه است به همین منظور آگاهی بخشی به افراد می‌تواند در کاهش آن تاثیرگذار باشد.

غلامحسین غاربی به تاکید استاندار اردبیل در نشست با هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل بر ایفای نقش توسط روابط عمومی‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در این راستا سعی داریم برنامه‌های فرهنگ و آموزشی برگزار کنیم.

وی ضمن تشکر از اهتمام جهاددانشگاهی و اداره کل بهزیستی استان در برگزاری کارگاه آموزش مجازی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» ادامه داد: تلاش می کنیم برگزاری چنین کارگاه‌هایی با حضور کارشناسان و صاحب نظران امر مستمر باشد تا بتوانیم در این امر وظیفه خود را ایفا کنیم.

غاربی بیان کرد: در شرایط کرونایی جامعه، سامانه آموزش مجازی جهاددانشگاهی به برگزاری پیوسته دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی مورد نیاز استان کمک شایانی می‌کند.

 

    روابط عمومی‌ها یاریگر دستگاه‌های اجرایی ارایه کننده خدمات اجتماعی باشند

در این کارگاه، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به نقش موثر روابط عمومی ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آشنایی فعالان روابط عمومی‌های استان با نحوه کنترل، شناسایی، مدیریت،‌ تدوین برنامه و سیاست‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تلاش آنان در این زمینه می‌تواند به پیشبرد اهداف نهادهای متولی این امر کمک کند.

بهزاد ستاری با بیان این‌که روابط عمومی‌ها با تعامل موثر می‌توانند یاریگر دستگاه‌های اجرایی ارایه کننده خدمات اجتماعی باشند، ادامه داد: با توجه به دامنه گسترده آسیب‌های اجتماعی، لازم است افراد، خانواده و جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به پیشگیری از این چالش، آگاهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان این‌که اورژانس 123 اداره کل بهزیستی استان اردبیل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت شبانه‌روزی به ارایه خدمات می‌پردازد، ادامه داد: افرادی که با مشکلات روحی و روانی، اضطراب و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه هستند، می‌توانند با اورژانس اجتماعی بهزیستی با شماره 1480 تماس بگیرند و خدمات، مشاوره و اطلاعات لازم را برای جلوگیری از آن کسب کنند.

در ادامه کارگاه آموزشی مجازی «پیشگیری از آسیب های اجتماعی»، بایرام‌زاده، روانشناس و مدرس دانشگاه‌های استان اردبیل، اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی برای ایجاد امنیت و آرامش در خانواده و جامعه را تشریح کرد و به سؤالات حاضران پاسخ داد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی اردبیل کارگاه آموزشی


نظر شما :