رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران:

هر سال محورهای بیشتری به همایش خلیج فارس اضافه می‌شود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۱ کد : ۲۶۸ فرهنگی تاپ خبر
یعقوب زاده در دوازدهمین همایش ملی خلیج فارس که میزبانی به همت مرکز گردشگری و به میزبانی جهاددانشگاهی بوشهر تصریح کرد: هر سال به همایش خلیج فارس چند محور ویژه اضافه می‌شود که جا دارد هر کدام به صورت مفصل مورد توجه و بررسی قرار گیرند.
هر سال محورهای بیشتری به همایش خلیج فارس اضافه می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا، رحیم یعقوب زاده رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران نیز در این همایش به روند ثبت نام خلیج فارس در تقویم و سپس جعل نام این خلیج توسط کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: از دهه ۱۹۶۰ میلادی به شکل ویژه برخی کشورها به تحریف ویژه نام خلیج فارس اقدام کردند و از دهه ۶۱ به بعد نیز توسط برخی کشورهای عربی این کار شدت گرفت.
وی با بیان این‌که در ۱۱ دوره گذشته، هر سال این همایش در مناطق مختلف جنوبی کشور برگزار شده است، افزود: امسال به عنوان پایلوت این فرصت را ایجاد کردیم تا شرایط لازم فراهم شود و با کیفیت بیشتر این همایش را برگزار کنیم.
یعقوب زاده ادامه داد: هر سال به این همایش چند محور ویژه اضافه می‌شود که جا دارد هر کدام به صورت مفصل مورد توجه و بررسی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: برگزاری مداوم همایش ملی خلیج فارس بر تولید و نشر دانش در خصوص مزیت های اقتصادی، گردشگری، سیاسی، گردشگری و اجتماعی خلیج فارس و نیز مشکلات زیست محیطی و فرهنگی متوجه آن تاکید دارد و جهاددانشگاهی دبیرخانه همایش ملی خلیج فارس را با شعار پاسداشت هویت تاریخی خلیج فارس و بیان مزیت های اقتصادی، گردشگری، سیاسی، گردشگری و اجتماعی خلیج فارس در کنار مباحث هویتی آن بوده است. در این دوره همایش تلاش بر این بوده است تا به موضوعات روابط بین‌المللی و گردشگری توجه ویژه شود.
یعقوب زاده گفت: هدف اصلی از برگزاری این همایش اعتلای نام خلیج فارس در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی است. امید است این همایش به توسعه پایدار مناطق ساحلی کشور به ویژه سواحل خلیج فارس کمک خواهد کرده و از طریق این همایش مسیر آشنایی بخش اجرایی کشور را با آخرین دستاوردهای علمی در مسائل دریایی خلیج فارس و مزیت‌های آن فراهم کنیم.
در ادامه علی احمدی‌زاده رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر نیز در سخنانی در آیین افتتاح این همایش با اشاره به این‌که بیشترین کرانه مرزی خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد، بیان کرد: در این استان قدیمی‌ترین بندر تاریخی یعنی سیراف قرار دارد، بندری که قدمت ان به شش هزار سال پیش می‌رسد، همچنین اسنادی متعلق به نام خلیج فارس داریم که متعلق به سه هزار سال پیش است.
وی با بیان این‌که متاسفانه تا کنون برخی کشورهای همسایه به نام خلیج فارس دستبرد می‌زنند، افزود: این در حالی است که همه کشورها با نام همیشگی آن آشنا هستند.


نظر شما :