رییس جهاددانشگاهی در بازدید از روند اجرای پروژه سیستم رانش واگنهای مترو تاکید کرد:
تولید قطار ملی با استانداردهای بینالمللی و فناوری بومی/ رمز موفقیت جهاددانشگاهی در اجرای پروژههای فناورانه
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی به همراه دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری و مهندس ولیالله روشن مدیرکل دفتر تخصصی علوم پایه، فنی و مهندسی این نهاد با حضور در واحد علم و صنعت از پروژه سیستم رانش واگنهای مترو بازدید کرد.
دکتر طیبی در این بازدید با تاکید بر این که پروژه تولید واگن ملی یکی از پروژهها استراتژیک کشور است عنوان کرد: جهاددانشگاهی در این پروژه ملی بهعنوان مسئول طراحی و ساخت سیستم رانش واگنهای مترو که بخش اصلی و فناورانه پروژه بوده، بسیار خوب عمل کرده از برنامه زمانبندی جلوتر است.
وی بابیان اینکه در این پروژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رضایت کامل از عملکرد جهاددانشگاهی دارد تاکید کرد: تلاشهای جهاددانشگاهی و شهرداری تهران در اجرا پروژه با رعایت استانداردهای بینالمللی و فناوری بومی است.
رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه امیدواریم بعد از افتتاح قطار ملی بتوانیم با مشارکت کنسرسیوم شرکتهای همکار قرارداد تامین 420 واگن موردنیاز کشور را در فاز یک منعقد کنیم افزود: با انعقاد این قرارداد علاوه بر صرفهجویی قابلتوجه ارزی و حل مشکل شرکتهای مترو شهری برای هزاران نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد میشود.
دکتر طیبی روحیه جهادی، عزم ملی و استفاده از ظرفیت دانشآموختگان جوان دانشگاهی را رمز موفقیت جهاددانشگاهی در اجرای پروژههای فناورانه ملی اعلام کرد و گفت: با یک برنامه منسجم در نظر داریم فناوریهای که در قالب طرحهای فناورانه کسب میکنیم به تولید انبوه رسانده و بتوانیم با توسعه فناوریهای کسبشده و ایجاد اشتغال جلوی خروج ارز از کشور را گرفته و ارزشافزوده بالایی ایجاد نماییم.
رییس جهاددانشگاهی در ادامه بهضرورت آزمایشگاه مرجع برای آزمایش تجهیزات ساخت داخل تاکید کرد و گفت: با مساعدت معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی آزمایشگاه آزمایش تجهیزات سیستم رانش مترو در جهاد علم و صنعت راهاندازی خواهد شد.
تولید سه واگن قطار ملی تا 22 بهمنماه
در ابتدای این نشست مهندس فرزی مدیر پروژه سیستم رانش واگنهای مترو با تشریح روند اجرای پروژه گفت: پروژه با بالای 85 درصد پیشرفت در حال اجراست و با برنامهریزی انجامشده تا 22 بهمنماه سه واگن و تا پایان سال هفت واگن، یک رام قطار ملی با تکنولوژی بومی به بهرهبرداری میرسد.
مدیر پروژه تاکید کرد: سیستم رانش که از بخشهای تکنولوژیک پروژه است، توسط متخصصان جوان و با استاندارد بینالمللی در حال اجرا بوده و بخش اعظم پروژه جهت نصب انتقال دادهشده است.
همچنین در این مراسم بخشی از تستهای عملکردی سیستم رانش واگنهای مترو در حضور رییس جهاددانشگاهی انجام شد و وی از اجرای پروژه توسط مهندسان جوان جهاددانشگاهی بازدید به عمل آورد.
گفتنی است پروژه طراحی سیستم رانش واگنهای مترو در قالب تولید قطار ملی بر اساس تفاهمنامه مشترک شرکت راهآهن شهری تهران و حومه با جهاددانشگاهی و شرکت واگن سازی توسط محققان جهاددانشگاهی علم و صنعت انجام میشود.
نظر شما :