مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

لزوم فعالیت‌ جهاددانشگاهی در منطقه آزاد کیش

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۹ کد : ۲۵۱۱۲ فرهنگی
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امروز جای جهاددانشگاهی در این منطقه آزاد برای فعالیت‌های فرهنگی و رسیدن به رونق اقتصادی بر پایه صنایع خلاق خالی است.
لزوم فعالیت‌ جهاددانشگاهی در منطقه آزاد کیش

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از سیناپرس، نشست مشترک دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم صنایع فرهنگی و دیگر معاونان این مجموعه 8 آذر ماه برگزار شد.

گفتنی است، مهم ترین رویکرد این نشست بررسی قابلیت ها و ضرورت های ساخت شهرک فناوری و صنایع فرهنگی در منطقه آزاد کیش بود.

دکتر ایمانی خوشخو در ابتدا با اشاره به اهمیت پویایی فعالیت‌های اقتصادی از دریچه فرهنگی گفت: از زمان تاسیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، شرکت‌ها و کسب و کارهای زیادی به این مجموعه در راستای افزایش رونق اقتصادی پیوستند و خوشبختانه ما هم در این مسیر تا کنون موفق عمل کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: پس از انجام چند فعالیت مهم در راستای افزایش رونق اقتصادی عرصه‌های هنری، فرهنگی و صنایع نرم به این امر پی بردیم که باید منطقه جغرافیایی خود را گسترش دهیم. به اعتقاد من منطقه آزاد کیش یکی از آن مناطقی است که به شدت می‌تواند عرصه مناسبی برای بالا بردن رونق اقتصادی کشور از سوی فعالیت‌های فرهنگی باشد.

دکتر ایمانی خوشخو افزود: در واقع با ساخت شهرک صنایع فرهنگی در این منطقه می‌توانیم علاوه بر بُعد نمایشگاهی، محصولات فرهنگی بسیاری را تولید و در نهایت صادر کنیم؛ اما موضوع مهم این است که ایده شهرک صنایع خلاق ممکن است با اسکان گزینی در فرهنگسرای بزرگ کیش تبدیل به یک ایده فراموش شده شود و یا به طور کلی گم شود.

به گفته وی، در شرایط فعلی جهاددانشگاهی به ویژه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی آمادگی رقم زدن هر نوع اتفاق بزرگ و خوشایند را در عرصه پیشرفت و رونق تولید ملی دارد.

دکتر ایمانی خوشخو در ادامه گفت: این شهرک می‌تواند در زمینه‌ی اشتغال برای مردم بومی منطقه آزاد کیش موقعیت‌های بسیاری را فراهم کند و ما آمادگی تاسیس این پروژه را نهایت تا اردیبهشت ماه سال آینده داریم.

جهاددانشگاهی بازوی اصلی علم

در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سابقه فعالیتش در جهاددانشگاهی گفت: بسیار برایم مسرت بخش است که سال‌ها در جهاد‌دانشگاهی کسب تجربه کردم و معتقدم کشور اگر بخواهد در علم گامی روبه جلو بردارد بی‌شک یکی از ابزارهای مهم آن جهاد‌دانشگاهی خواهد بود.  

مظفری جای جهاددانشگاهی را در منطقه آزاد کیش خالی دانست و افزود: با توجه به این‌که نزدیک به دو دهه است که از هر ارگان یا حتی دانشگاهی یک شعبه در کیش وجود دارد؛ همچنین سازمان‌های متنوعی در این منطقه مشغول به فعالیت هستند که اتفاقا موفق هم بوده‌اند؛ بی‌شک امروز جای خالی جهاددانشگاهی در این منطقه برای فعالیت های فرهنگی و رسیدن به رونق اقتصادی بر پایه صنایع خلاق خالی است.

به گفته مظفری؛ برداشت من این است که مجموعه فرهنگسرای کیش مکان بسیار مناسبی برای این شهرک خواهد بود چرا که از امکانات و فضای استانداردی برخوردار است در غیر این صورت فضاهای دیگری هم وجود دارد که بتوان برای تاسیس این شهرک و آماده سازی آن اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: خوشبختانه نه به لحاظ مالی و نه به لحاظ مکانی محدودیتی وجود ندارد و شرایط فعلی برای تاسیس این شهرک فراهم است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این شهرک و در کل جهاددانشگاهی حلقه‌ی اتصال مهمی به لحاظ علمی برای کشور در منطقه آزاد کیش باشد.

در پایان این مراسم از شرکت‌های مستقر درپارک نیز بازدید شد.

کلید واژه ها: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اشتغال نشست


نظر شما :