با تأکید بر لزوم ادامه طرح قرآنی «تحیت»‌؛

نشست قائم‌مقام شورای عالی قرآن و سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار شد

۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۲ کد : ۲۴۸۲۹ فرهنگی
نشست مشترک قائم‌مقام شورای عالی قرآن و سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی با تأکید بر لزوم ادامه طرح قرآنی «تحیت»‌ برگزار شد.
نشست قائم‌مقام شورای عالی قرآن و سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛  این نشست با حضور سیدعلی سرابی قائم‌مقام شورای عالی قرآن و محمدتقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن برگزار شد.
دکتر سرابی با تجلیل از رویکردهای خلاقانه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در پرداخت به موضوعات قرآنی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که بیماری کرونا در جهان و سطح کشور پدید آورده، ضرورت پیگیری و تقویت فعالیت‌های قرآنی در بستر فضای مجازی بیش از پیش وجود دارد.
وی افزود: شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن کریم، در حوزه قرائت و کتابت، فعالیت‌های جدی را در بستر مجازی آغاز کرده است؛ همکاری با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در پیشبرد و تقویت برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی می‌تواند مؤثر و مفید باشد.
عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: ایکنا می‌تواند در انعکاس مشکلات و مطالبات مؤسسات قرآنی سراسر کشور و پیگیری طرح تحیت که سال گذشته به منظور تکریم پیشکسوتان قرآنی آغاز شد، نقش محوری ایفا کند.
قائم‌مقام شورای عالی قرآن به لزوم تقویت مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن نیز اشاره کرد و گفت: موضوعات بسیاری در شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان اولویت‌های پژوهشی میان‌رشته‌ای مشخص شده، اما بازوانی برای اجرای آنها وجود ندارد؛ در این راستا فعالیت‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در زمینه مطالعات میان‌رشته‌ای می‌تواند خلأ موجود را پوشش دهد.
سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور اظهار کرد: این سازمان در حوزه کسب و کارهای نوین و فرهنگ‌سازی مؤمنانه، آموزش‌های قرآنی با روش‌های نوین، مشاوره و ارائه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و مطالعات میان‌رشته‌ای قرآنی با چهار کارگروه تخصصی، تجربه‌های جدیدی را رقم زده است.
حسنی به فعالیت‌های دانشجویی سازمان نیز اشاره کرد و گفت: پس از آن که سال گذشته شعبه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة راه‌اندازی شد، شعبه‌های این سازمان در دانشگاه‌های معارفی از جمله دانشگاه مذاهب و امام صادق(ع) تأسیس می‌شود.
محمدتقی میرزاجانی، اظهار کرد: در شورای عالی قرآن در زمینه تلاوت‌های استادانه به شاخص‌هایی از جمله معنامحوری و خشوع رسیده‌ایم و انتظار داریم بتوانیم با همکاری رسانه قرآنی ایکنا در زمینه بایسته‌های تلاوت قرآن، الگوسازی و نهادینه‌سازی الگوی برتر و آسیب‌های جامعه قاریان مشارکت کنیم.

کلید واژه ها: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نشست مشترک


نظر شما :