امام جمعه یزد تاکید کرد:

ورود جهاددانشگاهی به موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی با ارایه راهکارهای عملیاتی/اهتمام به تحول در سیستم آموزشی کشور

۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۴ کد : ۲۴۴۵۰ عمومی
آیت الله ناصری خواستار ورود جهاددانشگاهی به موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی با ارایه راهکارهای عملیاتی شد و گفت: باید در تمام حوزه‌ها همانند مباحث نظامی و هسته‌ای نسبت به وابستگی به سایر کشورها رها شویم تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را به بهترین نحو بی‌اثر سازیم.
ورود جهاددانشگاهی به موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی با ارایه راهکارهای عملیاتی/اهتمام به تحول در سیستم آموزشی کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان یزد ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن نکوداشت دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، زیربنایی و آموزشی، گفت: انتظار داریم که جهاددانشگاهی فراتر از فعالیت‌های کنونی و در جهت رفع مشکلات امروز جامعه پیش برود.

آیت الله «محمدرضا ناصری»  در نشست سرپرست و معاونان جهاددانشگاهی یزد اظهار کرد: جهاددانشگاهی ارگانی است که از ابتدای انقلاب به هدف ایجاد یک حرکت جهشی و انقلابی در امور علمی و آموزشی کشور تاسیس شد چرا که آنچه تا قبل از پیروزی انقلاب از نظر علمی در کشور جریان داشت ناکافی بود.

وی با بیان این که خوشبختانه در چهار دهه گذشته دستاوردهای خوبی از نظر علمی، زیربنایی و آموزشی از سوی جهاددانشگاهی با توجه به بسترخوبی که وجود داشت، شکل گرفته است، گفت: با این حال انتظار داریم که جهاددانشگاهی فراتر از وضعیت کنونی در جهت رفع مشکلات جامعه پیش برود و گام‌هایی اساسی در جهت رفع نیازهای امروز جامعه بردارد.

وی در همین رابطه ضمن انتقاد از سیستم آموزشی غربی حاکم بر کشور، گفت: دشمنان انقلاب با جایگزین کردن سیستم آموزشی کنونی از سالها قبل در اندیشه از بین بردون تدین، تفکر و تعقل از جوانان این مرز و بوم بوده‌اند تا ایران را همچون گذشته وابسته به غرب نگه دارند و عمده مشکل امروز دشمن هم برای دست نیافتن جوانان کشورمان به دانش و تکنولوژی روز است.

امام جمعه یزد بیکاری امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی را نتیجه همین سیستم اشتباه خواند و گفت: دشمن تلاش می‌کند تا دانشجویان ما را از علم آفرینی و نوآوری بازدارد و فلسفه ایجاد جهاددانشگاهی نیز تحول در این موارد است.

وی با اشاره به مشکل تامین نهاده‌های دامی در کشور پس از گذشت ۴۰ سال از پیروی انقلاب اسلامی را در شان کشور نداست و تاکید کرد: انتظار می‌رود که جهاددانشگاهی با نوآوری در رفع مسایل و مشکلات اینچنین ورود کند و کشور را از وابستگی‌های اینچنین تاثیرگذار از سایر کشورها رها کند.

آیت الله ناصری خواستار ورود جهاددانشگاهی به موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی با ارایه راهکارهای عملیاتی شد و گفت: باید در تمام حوزه‌ها همانند مباحث نظامی و هسته‌ای نسبت به وابستگی به سایر کشورها رها شویم تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را به بهترین نحو بی‌اثر سازیم.

وی این که کارگر، مهندس و معلم پس از ۳۰ سال فعالیت به همان روز اول بازنشسته و حقوق بگیر دولت باشد را نشات گرفته از سیستم نادرست موجود در کشورمان دانست و گفت: یک کارگر پس از فعالیت در یک کارگاه باید به یک استادکاری، یک مهندس به یک کارآفرین و یک معلم به مراجع بالاتر علمی دست یابد.

امام جمعه یزد با تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، به نقل از حضرت امیرالمومنین علی(ع) یکی از علل بعثت پیامبر را گشایش در دفینه‌های عقلی انسانها خواند و گفت: امروز جهاددانشگاهی نیز باید با انفجار در دفینه‌های فکری و عقلی انسان‌ها، این دانش را در اختیار جامعه قرار دهد.

وی گفت: جهاددانشگاهی باید تنوع در فعالیت‌های خود را کاهش دهد و به حوزه‌های کاری خود عمق ببخشد تا موجب تحول در جامعه شود از جمله اهتمام به تحول در سیستم آموزشی کشور و بهره‌گیری از اوقات فراغت زیاد دانشجویان که این روزها به واسطه کرونا در حال هدر رفتن است.

آیت الله ناصری همچنین با اشاره به غفلت کشور در زمینه صنعت اشتغالزا و درامدزای پوشاک و و ابستگی کشور به واردات کشورهایی مانند ترکیه و چین در این حوزه، گفت: جهاددانشگاهی در زمینه این صنعت که بیش از هر چیزی نیازمند آموزش است و می‌تواند حتی در قالب مشاغل خانگی، کشور را از وابستگی رها کند، نوآوری داشته و ورود کند.

«فاطمه سعادتجو» سرپرست جهاددانشگاهی استان یزد نیز در ایننشست ضمن ارایه گزارشی از معاونت‌ها و دستاوردهای هر یک از آنها، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یزد علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت، در قالب دانشگاه علم و هنر دستاوردهای خوبی در حوزه آموزش عالی داشته است.

وی در رابطه به حوزه پژوهشی جهاددانشگاهی استان یزد و ارائه خدمات در قالب مراکز و آزمایشگاههای تشخیص طبی، خاک و بتن، مطالعات اجتماعی و مرکز مطالعات زیست محیطی، گفت: پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی یزد با بهره گیری از دانش بومی در زمینه تولید پوشش‌های سرامیکی و نسوز فعالیت‌های موثری داشته و در صورت تامین زیرساختها می‌تواند خدمات قابل توجهی را در جهت رفع نیازهای خارجی کشور در این حوزه ارائه کند.

سعادتجو همچنین به فعالیت‌های قابل توجه معاونت فرهنگی این نهاد در قالب خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، برگزاری مناظره‌های دانشجویی و مرکز تولید محتواهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی یزد موفقیت‌های خوبی را در سطح کشور در زمینه اجرای طرح داناب(طرح دانش آموزی نجات آب) داشته است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان یزد امام جمعه یزد


نظر شما :