اجرای طرح «معرفی تازه‌های نشر بین‌الملل» در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی

۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۳ کد : ۲۳۷۰۵ فرهنگی
سرپرست سازمان انتشارات جهاددانشگاهی از آغاز اجرای طرح «معرفی تازه‌های نشر بین‌الملل» در این سازمان خبر داد.
اجرای طرح «معرفی تازه‌های نشر بین‌الملل» در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، دکتر حامد علی‌اکبرزاده درباره اهداف این طرح اعلام کرد: این طرح با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های جدید خارجی آغاز شده و تمرکز اصلی آن روی کتب علوم انسانی است.

وی افزود: سازمان انتشارات می‌کوشد با اجرای این طرح، جدیدترین کتاب‌های علمی حوزه علوم انسانی را که توسط ناشران برجسته بین‌المللی به چاپ می‌رسد، به پژوهشگران داخل کشور معرفی کند. این اقدام می‌تواند به لحاظ آشنایی پژوهشگران و مترجمان با رویکردها، زمینه‌ها و مسایل جدید علوم انسانی مفید واقع شود.

دکتر علی‌اکبرزاده با اشاره به این که این طرح در چارچوب فعالیت‌های معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست، کار را با معرفی هفتگی کتاب‌های جدید آغاز کردیم و تلاش می‌کنیم با نگاهی علمی و نقادانه و با توجه به نیازهای کشور، محتوای به‌روز و کارآمد را شناسایی و معرفی کنیم؛ ضمن این که شعب سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در سراسر کشور و سایر ناشران دانشگاهی می‌توانند کتاب‌های معرفی شده را در روند ترجمه و نشر در اولویت قرار دهند.

وی تصریح کرد: نتیجه این طرح در وهله اول در قالب «نقد کتاب» یا «Book Review» است که از طریق پایگاه اینترنتی سازمان و نیز مجله «نوشتار» منتشر می‌شود. در مراحل بعدی نیز در نظر داریم جلسات نقد و بررسی تازه‌های نشر بین‌الملل را برگزار کنیم.

سرپرست سازمان انتشارات جهاددانشگاهی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی در اجرای این طرح، بیان کرد: این آمادگی را داریم که با اساتید، پژوهشگران و دانشجویان برای اجرای این طرح همکاری و تعامل داشته باشیم.

کلید واژه ها: سازمان انتشارات فرهنگی اجرای طرح پیام جهاد 2


نظر شما :