همراهی دفتر امور بانوان استانداری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵ کد : ۲۳۵۰۵ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های قم و مرکزی ۱۲ مهر با حضوردر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان با فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این واحد آشنا شدند.
همراهی دفتر امور بانوان استانداری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، صدیقه صدیق تقی زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم، به همراه جمعی از مدیران دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ضمن بازدید از فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم از فرایند اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان قم مطلع شدند و در جریان نحوه آموزش و اشتغال این افراد قرار گرفتند.

رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم در این دیدار به معرفی رسالت، عملکرد و اهداف جهاددانشگاهی پرداخت و ضمن بیان دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف درمانی، صنعتی و فرهنگی علل ورود جهاددانشگاهی به حوزه درمان ناباروری را شرح داد.

دکتر محمد حیدری ارزآوری مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم را نتیجه تخصص و همدلی جهادگران این مرکز در ارایه خدمات با کیفیت به مراجعین دانست و گفت: ارایه بسته خدمات کامل و حصول نتایج موفق در عملهای درمان ناباوری در این مرکز علت اصلی مراجعه زوج های ناباروری از شهرها و کشورهای مختلف به استان قم است.

علی حسینی سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان قم نیز در این نشست با اشاره به حجم بالای ثبت نام شهروندان در این طرح بیان کرد: راستی آزمایی فرم ثبت نام متقاضیان هم‌زمان با مرحله ثبت نام انجام می‌شود.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم ادامه داد: در مرحله بعد مشاوره انجام می شود و افراد بر اساس توانمندی ها و علاقه شخصی در دسته بندی های ده‌گانه مشاغل استان قم قرار گرفته، به پیشران ها معرفی می‌شوند و پس از ارزیابی افراد توسط پیشران و مرحله آموزش آغاز می‌گردد.

مدیر شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی استان قم نیز در این دیدار به ارایه گزارش عملکرد این سازمان در طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار پرداخت و تمایز آن را با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیان کرد.

یاسر شریفی در تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: این طرح به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی در 31 استان اجرا می‌شود، تفکیک جنسیتی ندارد و تمام افرادی که فاقد بیمه تامین اجتماعی (به منزله اشتغال) باشند می‌توانند در آن شرکت کنند.

کلید واژه ها: واحد قم اشتغال مشاغل خانگی


نظر شما :