برگزاری نشست مدیران رسانه مازندران در جهاددانشگاهی استان
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران، نشست هماندیشی مدیران رسانههای مازندران با محوریت «نقش رسانه درتوسعه استان مازندران» امروز پنجم اردیبهشت در محل جهاددانشگاهی مازندران برگزار شد.
در این نشست مهندس واحد عبدالهیان رییس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانهای اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران، ضمن تاکید بر ضرورت هم اندیشی رسانه های استان در فرآیند درگیر کردن آحاد جامعه در موضوع توسعه استان، گفت: باید فضای رسانهای استان تعریف شود و با صیانت از ساحت رسانه اجازه ندهیم هر کسی از روی بیکاری و ناچاری وارد این حوزه مهم شود.
توسعه رسانه مقدم بر توسعه استان
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی اظهار کرد: شرط ایفای نقش رسانه در فرآیند توسعه استان این است که در ابتدای امر رسانه توسعه یافته باشد و مقدم بر آن نیز توسعه یافته بودن اصحاب رسانه موضوعیت مییابد.
وی افزود: باید تلاش شود تا با همکاری همه رسانهها جایگاه رسانه در بالاترین رتبه حفظ شود.
عبدالهیان تصریح کرد: کارگروه توسعه رسانه بستری مناسب برای ایجاد فضایی دوستانه با مدیران رسانهها است تا صاحبنظران این حوزه با تفکر و تضارب آرا و افکار بتوانند فرصتهای توسعه استان را شناسایی و به مدیران معرفی کنند.
وی با تاکید به اینکه رسانه استان نیازمند توسعه و پیشرفت است، افزود: تا رسانه نتواند چارچوب درست خود را پیدا کند نمیتواند در عمل به رسالت خود موفق باشد و باید رسانهها به صورت حرفهای آموزشهای لازم را ببینند و در این کارگروه آسیبشناسی رسانه نیز مطرح میشود.
در این نشست هم اندیشی، حسن فلاحتی سرپرست خبرگزاری ایرنا مازندران ، سید محمد حسین هاشمی نسب سرپرست روزنامه ایران، عمران حامی مدیر مسئول روزنامه حامی شمال، محسن هدایتی مدیر سایت خزرنما و عضو خانه مطبوعات، حسین احمدی از روزنامه قدس، عالین نجاتی مدیر سایت عبارت، سید احمد حسینی دبیر خبرگزاری ایسنا، علی پاداشی سردبیر خبرگزاری ایکنا، حضور داشتند و در موضوعات مختلف رسانه و چالشهای پیش رو نظرات و دیدگاههای خود را ارائه کردند.
در پایان نشست مقرر گردید کانال ارتباطی جهت ارتباط مدیران مسئول رسانه تعریف و پیش نویس آئیننامه تشکیل کارگروه تخصصی توسعه رسانهای با مشارکت و همفکری اعضای حاضر در نشست تهیه و نهائی شود.
نظر شما :