نماینده ولی‌فقیه در بوشهر:

جهاددانشگاهی؛ سرفصلی نوین در عرصه توانمندسازی کشور

/۴۰ سال خودباوری با جهاددانشگاهی (۷۸)/
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵ کد : ۲۰۹۹۶ عمومی
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: جهاددانشگاهی با نگاه انقلابی و پیشران می‌تواند سرفصل نوینی در عرصه توانمندسازی ایران اسلامی و اقتدار علم و فناوری و محصولات دانش‌بنیان، با ایجاد بانک اطلاعات نیازمندی‌های گوناگون ایران داشته باشد و با ساختار سازی الکترونیک، تمام نیازمندی‌ها را به مراکز تولید موجود و یا نو ایجاد ارجاع دهد.
جهاددانشگاهی؛ سرفصلی نوین در عرصه توانمندسازی کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به دستاوردهای مهم جهاددانشگاهی در استان و کشور، عنوان کرد: ظهور جهاددانشگاهی در عرصه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره با تلاش دانش‌بنیان جهادی برای تحقق دو عرصه مهم تولید محصولات دانایی محور و خودکفایی و همچنین نهادینه کردن فرهنگ انقلاب اسلامی در جامعه نخبگان و دانشگاه بوده است و در این راه روند موفقیت را طی نموده است.

وی ادامه داد: دستاوردهای این نهاد انقلابی دانشگاهی فراوان است که در دو حوزه‌ی تئوریک و نرم‌افزار و محصولات سخت‌افزار در همه عرصه‌های مورد نیاز نظام مقدس اسلامی می‌توان از این دستاوردها یاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به نقش جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی پیشرو و نوآور در رصد و شناسایی نیازهای جامعه، خاطرنشان کرد: متاسفانه نظام آموزشی ما به‌ویژه مراکز آموزش عالی متناسب با نیازهای روند تمدن‌آفرینی ایران اسلامی نبوده و هم‌اینک نیز درخور و شایسته نیست. جهاددانشگاهی با نگاه انقلابی و پیشران می‌تواند سرفصل نوینی در عرصه توانمندسازی ایران اسلامی و اقتدار علم و فناوری و محصولات دانش‌بنیان، با ایجاد بانک اطلاعات نیازمندی‌های گوناگون ایران داشته باشد و با ساختار سازی الکترونیک، تمام نیازمندی‌ها را به مراکز تولید موجود و یا نو ایجاد ارجاع دهد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ضمن برشمردن شاخص‌های جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی برخاسته از دل انقلاب، بیان کرد: انقلابی، جهادی، عمل‌گرا، نوآور، تمدن‌آفرین، اعتماد به خدا و تکیه‌بر توانمندی داخلی، تحول‌آفرینی، دانش گرایی اسلامی و ولایتمداری از وجوه و شاخصه‌های جهاددانشگاهی است.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به این‌که تربیت نیرو و کادر کارآمد یک وظیفه مهم و اساسی برای انقلاب است، یادآور شد: جهاددانشگاهی تاکنون با تمام فراز و نشیب‌های تاریخی و کارشکنی‌های پیرامونی، روند موفقیت نسبی در تربیت نیروهای کارآمد و متعهد برای انقلاب داشته، هرچند تا درجه آرمانی فاصله درخور است.

وی با اشاره به اولویت واگذاری ماموریت‌های جدید به جهاددانشگاهی و برنامه‌ی استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای برطرف کردن نیازهای استان بوشهر گفت: در ‌واقع جهاددانشگاهی برای ایران اسلامی و استان‌ها به‌ویژه استان‌های راهبردی که دارای شاخص ممتاز فرهنگی و اقتصادی هستند مانند استان بوشهر یک نعمت است که می‌تواند در عرصه‌های تنظیم سندهای پیشرفت آفرین و تولید محصولات دانش‌بنیان و نهادینه کردن فرهنگ انقلابی در جامعه به‌ویژه محیط دانشگاهی نقش‌آفرینی کند. جهاددانشگاهی یک فرصت ممتاز است که باید همه مسوولان از آن استقبال کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن برشمردن گستردگی و تنوع خدمات جهاددانشگاهی در سطح کشور عنوان کرد: جهاددانشگاهی دارای ظرفیت‌های متنوع و گسترده‌ای است و این توانایی را دارد که اگر مسوولان اجرایی کشور به آن توجه کنند و پروژه‌های مورد نیاز به این نهاد واگذار کنند بسیاری از ضعف‌ها و کمبودها برطرف می‌شود ولی متاسفانه بی‌توجهی‌ها به این نهادهای انقلابی موجب هدر رفت این ظرفیت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: عزیزان نهاد جهاددانشگاهی فرزندان بزرگوار ما هستند که باید همه‌جانبه حمایت شوند و تاکنون موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند و در عرصه پیشرفت نقش مهمی ایفا نموده‌اند. بنده صمیمانه از آن تلاشگران عرصه دانش به رنگ جهاد تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم تمام دستگاه‌های اجرایی و آموزشی از این ظرفیت قوی و کارآمد بیش از این استفاده کنند. قطعا با برنامه‌ریزی و ارتباط بهینه و تلاش مدیریتی آن نهاد می‌توان به مراحل بالاتر از این دست‌ یافت.

کلید واژه ها: چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی عمومی نمایندگان ولی‌فقیه واحد بوشهر


نظر شما :