نماینده‌ی مردم کرمانشاه در مجلس:

شرایط تحریم بهترین زمان برای استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی است

/۴۰ سال خودباوری با جهاددانشگاهی (۵۱)/
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۲ کد : ۲۰۹۸۸ عمومی تاپ خبر
نماینده‌ی مردم کرمانشاه در مجلس معتقد است شرایط تحریم‌ها بهترین زمان برای تقویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی و استفاده‌ی بیشتر از ظرفیت‌های این نهاد است.
شرایط تحریم بهترین زمان برای استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمانشاه، عبدالرضا مصری در آستانه‌ی سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با بیان این‌که جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... فعالیت‌های خوبی داشته، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت جهاددانشگاهی تبدیل ایده‌های نو و علم به کار و ثروت بوده که در این بخش شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در سراسر کشور در زیرمجموعه‌ی جهاددانشگاهی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در گذشته که محوریت تامین کالاها با واردات بود، گاهی خستگی به تن جهاددانشگاهی و مجموعه‌های وابسته به آن می‌ماند و آن‌طور که باید امکان استفاده از دسترنج فعالیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد فراهم نبود تا لذت پروژه‌هایی که اجرا می‌کنند را بچشند.

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان این‌که امروز شرایط کشور تغییر کرده، یادآور شد: از یک‌سو اعتماد و اتکا به تولیدات و ظرفیت‌های داخلی افزایش‌ یافته و از سوی دیگر شرایط تحریم‌های ظالمانه باعث شده از دستاوردهای داخل کشور بیشتر استفاده شود و این ایام بهترین فرصت برای توسعه‌ی فعالیت‌های جهاددانشگاهی و مجموعه‌های وابسته به آن است.

مصری خاطرنشان کرد: امروز جهاددانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان باید تقویت شوند و در زمینه‌ی تولید اقلام مورد نیاز کشور پای‌کار بیایند تا در این شرایط تحریم نیازمند واردات کالاهای خارجی نباشیم.

وی از ظرفیت جوانان صاحب علم و ایده در کشور هم یاد کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی با حمایت از این افراد و کمک به ورود آن‌ها به بازار تولید هم در زمینه‌ی اشتغال‌زایی پای‌کار آمده و هم به تولیدات نو در کشور کمک کرده است.

نماینده‌ی کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که جهاددانشگاهی پیش‌ازاین هم در این عرصه‌ها نقش خوبی ایفا کرده، گفت: توقع داریم در شرایط کنونی کشور جهاددانشگاهی حوزه‌های کاری خود را گسترش دهد.

کلید واژه ها: چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی نمایندگان مجلس واحد کرمانشاه عمومی


نظر شما :