توسط شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی؛
صدور تونلهای ضدعفونی کننده به کشورهای خاورمیانه آغاز شد
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، تونل و گیتهای ضد عفونی کننده توسط شرکت دانشبنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز در دو مدل Indoor و Outdoor و همچنین دستگاههای کاور زن اتوماتیک کفش و دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیم دست تولید میشود که میتوان از آن جهت ضد عفونی کردن افرادی که قصد ورود و یا خروج از مکانها و ساختمانها را دارند بهره برد.
مهندس فدوی مدیرعامل شرکت دانشبنیان اکسون با اشاره به اینکه چند مرحله صادرات این محصولات و دستگاههای تولیدی به کشورهای عمان، عراق و کردستان عراق انجام شده است، گفت: انتظار داریم با حمایتهای پارک علم و فناوری البرز و معاونت علمی ریاست جمهوری و رایزنیهای فشرده تیم بازاریابی و صادرات این محصولات بهزودی نهتنها به کشورهای آسیای میانه و قفقاز بلکه به کشورهای مختلف اروپایی نیز صادر شود.
وی دربارهی این محصولات توضیح داد: فرآیند ضد عفونی کردن این گیتها به شکلی طراحی شده است که زمانی که افراد از آن گذر میکنند تمامی اندامهای آنها با مواد ضد عفونی کننده مورد مه پاشی قرار میگیرد که این امر به از بین رفتن آلودگی از سطح بدن افراد میانجامد، همچنین در این دستگاه از سنسورهای حرکتی استفاده شده که این امکان را فراهم میکند که تنها در زمان عبور افراد از این گیتها فرایند ضد عفونی کنندگی صورت پذیرد که این خود باعث صرفهجویی در مصرف مواد ضد عفونی کننده میشود.
وی عنوان کرد: مخزن 100 لیتری بهکاررفته در این تونلها مداومت کاری آن را برای مه پاشی در تمام مدت روز فراهم میآورد و همچنین کفیهای مورد استفاده در این دستگاهها جاذبهای مناسب آب بوده که مه پاشیهایی که به زمین میرسند را بهخوبی جذب میکنند.
مدیرعامل شرکت دانشبنیان اکسون با اشاره به اینکه تعداد اشتغال مستقیم این شرکت از 12 نفر نزدیک به 30 نفر رسیده است، افزود: انتظار ما این است که تسهیلات گمرکی بیشتری برای تسهیل در امر صادرات محصولات دانشبنیان به شرکتهای دانشبنیان و فناور اختصاص یابد تا آنها بتوانند در این شرایط سخت به رشد صادرات، جهش تولید و ایجاد اشتغال کمک کنند.
گفتنی است، شرکتهای دانشبنیان پارک علم و فناوری البرز در راستای کمک به رفع نیازهای داخلی و همچنین توسعه صادرات، ماموریتهای نوینی را برای تولید و صادرات محصولات خود تعریف کردهاند که بازاریابی و صادرات محصولات علاوه بر رفع نیازهای داخلی در اولویت آنها قرار دارد.
نظر شما :