امضای تفاهمنامه بین جهاددانشگاهی و اتحادیهی پوشاک/ تاکید بر فروش مجازی محصولات
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مراسم امضای این تفاهمنامه در محل اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک 22 اردیبهشت با حضور دکتر محمدصادق بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی و ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه و تعدادی از مدیران جهاددانشگاهی و اتحادیه برگزار شد. در این نشست چگونگی همکاری بین دو طرف و ماموریتهای مشترک در قالب امضای تفاهمنامه همکاری مورد بررسی قرار گرفت.
این تفاهمنامه در راستای گسترش همکاریها و مشارکت در زمینه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال، کارآفرینی، اطلاعرسانی، مشاورههای اجرایی، دورههای تخصصی علمی - کاربردی و آموزش عالی و افزایش تعاملات بین بخشی و توسعه کمی و کیفی همکاریهای علمی در حوزههای مورد توافق قرار گرفت و به امضاء رسید.
در این نشست دکتر بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی با ارایه گزارشی از توانمندیها و ظرفیتهای بالقوه و بالفعل جهاددانشگاهی در حوزههای مختلف به ویژه در حوزه آموزش اعلام کرد که نگاه جهاددانشگاهی در آموزش مهارت محور، فناور محور، شغل محور و محصول محور است و تلاش ما این خواهد بود که با همکاری اتحادیه در حوزه آموزش اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.
دکتر بیجندی افزود: مجموعه فعالیتهایی که در حوزهی آموزش، اشتغال، پژوهش و سایر حوزهها در حال انجام است، میتواند فرصتهای زیادی را ایجاد نماید و به جرات میتوان گفت این نهاد در کشور به عنوان یکی از مراکز فعال در حوزه طراحی پارچه و آموزش در مراکز آموزشی علمی کاربردی و موسسات آموزش عالی تابعه ی خود و انتقال مهارت و تجربه به دانشجویان و فراگیران خود میباشد.
وی ادامه داد: تمامی این مهارتها مطابق با سرفصلهای آکادمیک و استانداردهای آموزشی با بهرهگیری از اساتید دانشگاهی برنامهریزی و در حال اجرا است.
دکتر بیجندی اظهار کرد: حضور دانش آموختههای جهاددانشگاهی در برنامهریزی و همکاری با اساتید و اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی از دیگر افتخارات این نهاد علمی است، کثرت مراکز آموزشی و پوشش فعالیتهای جهاددانشگاهی در سطح کشور نیز از دیگر ویژگیهای جهاددانشگاهی است.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی گفت: بیش از 11 مرکز آموزشی علمی کاربردی این نهاد در کشور در حوزهی رشته طراحی لباس و پارچه و مدلباس دانشجو و فراگیر دارند، و یکی از اهداف جهاددانشگاهی در امر آموزش تلاش بر نهادینه کردن فرهنگ آموزش، هم در بخش آموزشهای مبتنی بر آموزش تئوری محور و هم آموزشهای عملیمحور در جامعه است. برای تحقق به این اهداف لازم است بستری برای آینده این عزیزان که وارد دانشگاه میشوند، فراهم گردد تا علاوه بر کسب دانش تئوری با سایر مفاهیم کسب و کار، اقتصاد، ارتباطات اجتماعی، مشتری مداری و سایر مفاهیم برای حضور در بازار کار آماده شود. مجموعه جهاد دانشگاهی سعی و تلاش بر آن دارد که در حوزهی آموزش به گونهای برنامهریزی و مدیریت نماید تا همزمان با آموزشهای تئوری و ارتقای دانش پایهای، تجربه و مهارتهای کارگاهی را به مخاطبان خود انتقال دهد.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰ کارگاه کوچک با همکاری جهاددانشگاهی در شرایط بحرانی کشور و با توجه به نیاز و کمبود برخی از اقلام مورد نیاز جامعه در حفظ سلامت هموطنان، اقدام به تولید ماسک نموده است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تولیدکنندگان پوشاک بتوانند اجناس خود را در بستر اینترنت عرضه کنند به همین دلیل سامانهای را طراحی کردهایم که فاز اول آن آماده شده و فاز دوم آن به زودی به بهرهبرداری میرسد. همچنین قصد داریم در آیندهی نزدیک، جشنواره ملّی ماسک را برگزار کنیم.
وی با اشاره به این که جهاددانشگاهی آمادگی دارد در تعیین نیازهای آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی فعال و تولید محتوا های آموزشی و آموزشهای مجازی (یادگیری الکترونیکی)، بازاریابی و بازارسازی و تلفیق حوزه آموزش با صنعت و نشر و توزیع آن ها در حوزه اتحادیه و برندسازی همکاری و مشارکت داشته باشد، گفت: مجموع فعالیتهایی که در حوزه جهاد دانشگاهی انجام میشود میتواند فرصتهای زیادی را برای کمک به افزایش تولید ایجاد کند.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران نیز در این نشست اظهار کرد: جهت ارتقای اعضای اتحادیه دست نیاز به سوی مجموعه علمی و دانش بنیان جهاد دانشگاهی دراز میکنیم و مطمئن هستیم که این نهاد خدمات شایان و قابل توجهی را جهت پیشبرد اهداف اتحادیه با توجه به ظرفیتهایی که در سطح ملّی و فراملّی دارد خواهد نمود.
ابوالقاسم شیرازی با اشاره به اینکه امروز کاملاً ما به حوزه آموزش وابسته هستیم گفت: آموزش همیشه مکمل بحث تولید بوده است و خوشبختانه امروز بیشتر فعالان حوزه تولید و فروش در پوشاک، افراد تحصیل کرده و دانشگاهی هستند و کسانی هم که در اتحادیه مسئولیت دارند چهرههای علمی هست.
شیرازی افزود: اتحادیه در نظر دارد از مشاوره علمی جهاد دانشگاهی در حوزه بازاریابی و مشتری مداری به صورت مدرن از تجربیات جهاد دانشگاهی بهرهمند شود و برای ارتقای اعضای خود علاوه بر آموزشهای حضوری از آموزشهای مجازی در حوزههای تخصصی پوشاک از مراکز جهاد دانشگاهی بهرهمند شود.
وی افزود: فروش و معرفی پوشاک به صورت مجازی با توجه به ظرفیتهایی که در جامعه است مدّ نظر اتحادیه است که انتظار داریم جهاد در این خصوص نیز ما را یاری نماید.
وی همچنین در پایان اشاره نمود: یکی از اهداف ما این است که کسبه را سوق دهیم به سوی فروشهای اینترنتی و فضای مجازی، که امید است با تجربه بالای جهاد دانشگاهی در مدیریت، برنامهریزی و آموزش، این مهم نیز به نتیجه رسد.
نظر شما :