با حضور بیش از ۴۰۰ نفر؛

وبینار ویژگی‌ها و روش‌های تدریس و تولید محتوا در یادگیری الکترونیکی برگزار شد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۷۹۶۷ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
وبینار ویژگی‌ها و روش‌های تدریس و تولید محتوا در یادگیری الکترونیکی با حضور ۴۴۳ نفر از اعضای هیات علمی، مدرسان و مدیران مراکز آموزشی جهاددانشگاهی برگزار شد.
وبینار ویژگی‌ها و روش‌های تدریس و تولید محتوا در یادگیری الکترونیکی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، معاونت آموزشی این نهاد برای آشنایی بیشتر مدیران، اعضای هیات علمی، اساتید، مدرسان و کارشناسان واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی فعال در حوزه آموزش با مباحث یادگیری الکترونیکی وبیناری با عنوان "ویژگی‌ها و روش‌های تدریس و تولید محتوا در یادگیری الکترونیکی" ۱۸ اردیبهشت ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ با حضور دکتر فرهاد سراجی دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه همدان و عضو کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت عتف و دکتر سید علی اکبر صفوی استاد مهندسی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز و مدیر کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت عتف کشور برگزار کرد.

این وبینار با استقبال 443 نفر از جامعه مخاطبان و در بستر اختصاصی سامانه آموزش‌های مجازی جهاددانشگاهی(امجد) به مدت 3 ساعت برگزار و اساتید ارایه دهنده ضمن اشاره به تاریخچه آموزش های مجازی در دنیا و کشور به اهمیت و نقش آن در شرایط فعلی برای استمرار آموزش و پس از بحران کرونا به عنوان یک مکمل آموزشی یاد کردند.

مدرسان این وبینار همچنین به این که فناوری دیگر یک رسانه نیست بلکه الزامی برای باقی ماندن در فضای رقابتی در همه حوزه ها به ویژه آموزش است اشاره و اعلام کردند: در این شرایط زحمت اساتید از یک گوینده صرف به تولید کننده محتوا، راهنما، مدیر و مربی تغییر پیدا کرده است. در این شیوه به سمت و سوی آموزش های تعاملی محور پیش می رویم و این یعنی به چالش کشیدن آموزش های سنتی؛ زیرا آموزش از حصار زمان، مکان و افراد خارج شده و در همه زمان ها، مکان ها و برای همه افراد در حال تحقق است.

این اساتید افزودند: در این شیوه یادگیرنده محور همه فعالیت ها می باشد و شاید بتوانیم بگوییم که آموزش الکترونیکی مهم ترین ابزار تحقق یادگیری واقعی یا همان تغییر در دانش، نگرش و مهارت فراگیران است.

مدرسان این وبینار همچنین به فرایندهای تولید محتوا، الزامات، ابزارها و هماهنگی ها مربوط اشاره و اعلام کردند: باید از همین امروز به دوران پسا کرونا فکر کنیم. قطعا آموزش در دوران پسا کرونا با تغییرات جدی مواجه می شود. بنابراین لازم است در برنامه ریزی های آموزشی به آموزش ترکیبی و تلفیقی (blended learning) ، آموزش های شخصی یا یادگیری های شخصی (self-direct learning)، یادگیری های شخصی سازی شده (personalised learning) و همچنین یادیگری مادام العمر (long life learning) بیش از پیش توجه کرد.

کلیدواژه‌ها: جهاددانشگاهی وبینار آموزشی پیام جهاد 2


نظر شما :