زمان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی شرق ایران به تیرماه موکول شد

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۴ کد : ۱۷۵۲۴ فرهنگی
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مراکز فرهنگی، هنری، جشنواره موسیقی نواحی شرق ایران که قرار بود در فروردین ماه جاری در بیرجند برگزار شود، به تیرماه موکول شد.
زمان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی شرق ایران به تیرماه موکول شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حمید مرادی اظهار کرد: جشنواره موسیقی نواحی شرق ایران با همکاری جهاددانشگاهی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری خراسان جنوبی و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی استان در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را توجه به استعدادهای جوانان در حوزه موسیقی مفاخر و هم‌افزایی بین هنرمندان عنوان کرد و افزود: این جشنواره شامل؛ استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این جشنواره در سه بخش اصلی شامل؛ گروه نوازی و تک نوازی، بخش جنبی شامل؛ ارایه مقالات پژوهشی و بخش ویژه شامل؛ اجرای خاندان‌های مناطق شرق کشور برگزار خواهد شد.

مرادی اظهار کرد: در بخش تک نوازی، شرکت کنندگان می‌توانند از سازهای دهل، سرنا، دایره، دوتار، قیچک و رباب استفاده کنند.

وی افزود: شرکت کنندگان باید فیلم کامل اثر و یا آثار خود را با کیفیت مناسب تصویر و بدون افکت‌های استودیویی در قالب فرمت‌های متعارف با حداکثر حجم 200 مگابایت برای داوری به سایت جشنواره به آدرس www.Ebnehosam.ir  ارسال کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه این جشنواره در دو قالب آزاد و دانشجویی برگزار می‌شود، یادآور شد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی شرق ایران تا 12 تیرماه جاری خواهد بود.

 


نظر شما :