کتاب «زیست شناسی بذر و عملکرد گیاهان زراعی دانه‌ای» منتشر شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۲ کد : ۱۷۲۹۶ فرهنگی
توسط انتشارات جهاددانشگاهی خراسان رضوی کتاب «زیست شناسی بذر و عملکرد گیاهان زراعی دانه‌ای» منتشر شد.
کتاب «زیست شناسی بذر و عملکرد گیاهان زراعی دانه‌ای» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی کتاب «زیست شناسی بذر و عملکرد گیاهان زراعی دانه‌ای» توسط دنیس بی اگلی تالیف و توسط دکتر نبی خلیلی اقدم، عضو هیات علمی گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور و دکتر علی راحمی کاریزکی، عضو هیات علمی گروه زراعت دانشگاه گنبد کاووس ترجمه و  توسط دکتر محمد خواجه حسینی ویراستاری علمی شده است.

این کتاب در ۲۴۴ صفحه و در ۶ فصل مقدمه؛ رشد و نمو دانه؛ سرعت رشد دانه و دوره پرشدن دانه:تنوع و تنظیم؛ اجرای عملکرد –تنظیم توسط دانه؛ دانه،مدیریت گیاهان زراعی و عملکرد و مسیر پیش رو به رشته تحریر درآمده است.

در بخشی از سخن مترجمان کتاب «زیست شناسی بذر و عملکرد گیاهان زراعی دانه‌ای» آمده است که افزایش تولید و تامین موادغذایی هنوز به عنوان یک دغدغه جهانی مطرح است که اغلب از آن با نام ((امنیت غذایی)) یاد می‌کنند.

نقطه آغاز بیشتر محصولات زراعی، بذر است. در میان سایر نهاده‌های کشاورزی مانند نیروی انسانی، آبیاری، کودهای شیمیایی و حیوانی که برای تولید موفق ضروری هستند، بذر به عنوان اولین نهاده کشاورزی در نظر گرفته می‌شود.

کتاب پیشِ‌رو، ترجمه ویراست دوم کتاب «زیست‌شناسی بذر و عملکرد محصولات زراعی دانه‌ای» است که حاصل نتایج جمع‌آوری‌شده نزدیک به ۲۰ سال از تحقیقات و متون قابل‌توجه در مورد رشد و نمو بذر و نقش آن در تعیین عملکرد است.

کتاب حاضر ضمن ترسیم نظریه‌هایی که یک محقق بذر باید بداند، اطلاعات بسیار مفیدی در مورد چگونگی تشکیل بذر و رابطه آن با عملکرد ارائه داده است.

علاقمندان می‌توانند جهت خرید این کتاب به فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور یا به درگاه اینترنتی www.jdmpress.com مراجعه و یا تلفن ۳۸۸۴۲۲۳۰ دفتر پخش انتشارات جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تماس حاصل نمایند.


نظر شما :