نشست فرهنگی مدل شناسایی و سنجش نیازهای فرهنگی دانشجویان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی دکتر غلامرضا قجاوند مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، نیازسنجی فرهنگی را کاری سخت دانست که نیازمند حوصله و ممارست جدی است، و در ادامه ضمن تشریح فرآیند تحقیقات این پژوهش گفت: نیاز سنجی از دو بخش اصلی "شناسایی نیاز" و "اولویت بندی نیازسنجی" تشکیل شده است و 10 اصل مهم نیازسنجی را تداوم، جامعیت، مشارکت، عینیت، افزایشی بودن، سیالی نتایج، توجه نابرابر، واقع گرایی، پویایی و تعهد معرفی کرد.
مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در بیان ضرورت نیازسنجی فرهنگی گفت: انجام کار فرهنگی بدون نیازسنجی پا نهادن در اتاقی تاریک است و به دلیل تغییرات سریع فرهنگی خصوصا در نسل جوان و دانشجو، ابهام و تفسیر پذیری واژه فرهنگ، محدودیت بودجه های فرهنگی و سلیقه ای عمل کردن برخی مدیران فرهنگی می بایست نیاز سنجی فرهنگی در اولویت امور باشد.
وی در پایان با معرفی یک مدل پژوهشی، 51 اولویت نیاز فرهنگی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان را معرفی و برنامه های ورزشی، مهارتهای فنی و جشنواره های فرهنگی را 3 اولویت اول آن دانشجویان معرفی کرد.
گفتنی است این پژوهش به روش کیفی – کمی متوالی انجام شده و جامعه آماری آن تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان است.
نظر شما :