جهاددانشگاهی اصفهان برگزار کرد؛
رویداد ناگفتههای کسب و کار درحوزه صنایع دستی و فرش
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اصفهان، هومن سراج در حاشیه این همایش در دورهمی با کارآفرینان حوزه صنایع دستی و فرش اظهار کرد: با توجه به آغاز طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در استان اصفهان، علاوه بر دعوت از شرکتهای تعاونی و اتحادیهها، از نفرات متقاضی شرکت در این طرح و همچنین تعدادی از پشتیبانهای مرتبط با حوزه صنایع دستی و فرش برای شرکت در این کارگاه دعوت شده بود.
وی افزود: این رویداد از مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاددانشگاهی است که توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی شعبه اصفهان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان برگزار شد.
همچنین در این دورهمی میلاد کوچکیان استاد دانشگاه معتقد بود که دو عامل عملکرد محصول و ارتباطات یکپارچه بازاریابی ۲ بال برندسازی هستند.
وی اظهار کرد: کارآفرینی در این شرایط نابسامان یک هنر است، اما برای موفق شدن باید ابتدا بازار را خوب بشناسید تا محصولی که تولید میشود، سلیقه مشتری است یا خیر؟
این استاد دانشگاه با بیان اینکه محصول باید براساس نیاز مشتری تولید شود، افزود: کارآفرینان نیاز به عینکی دقیق دارند، تا محصولشان منطبق با نیاز بازار باشد. مطمئن باشید اگر محصول متمایز باشد، بازار هدفش را پیدا خواهد کرد.
کوچکیان اضافه کرد: فرصتها یک قدم بعد از ترس است، باید در این راه بتوانید به خوبی تبلیغ کنید و کمپینهای تبلیغاتی بهترین راهکار برای معرفی محصولات است.
وی با بیان اینکه برندینگ به ایجاد حسی که مخاطب از محصول دارد، برمی گردد، تصریح کرد: امروزه همه چیز به برند ختم میشود. باید پول را در برندینگ استفاده کرد تا بخواهید تولید را بیشتر کنید و بدانید که عملکرد محصول و ارتباطات یکپارچه بازاریابی ۲ بال برندسازی هستند.
در ابتدای این نشست مهندس تیغ ساز معاونت تعاون اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی درباره شرکت های تعاونی صنایع دستی و فرش ارایه کرد و همچنین در پایان نشست از بانوان توانمند در حوزه صنایع دستی (نقده دوزی) و تولیدات مس ، نقره کوبی و ملیله و همچنین فرش تقدیر به عمل آمد.
نظر شما :