مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

ایسنا؛ رسانه حق محور و اخلاق مدار/از علل توفیق جهاددانشگاهی دولتی نبودن آن است

۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۴۷۵ عمومی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه بعد از جلب رضایت پروردگار باید به دنبال جلب رضایت مردم باشیم، عنوان کرد: رضایت مسوولان نباید مورد توجه باشد؛ مردم لشکریان خداوند هستند و باید به دنبال جلب رضایت آن ها باشیم، اگر اینگونه شد به خودی خود رضایت مسئولینی که خدایی و مردمی باشند به دست می آید .
ایسنا؛ رسانه حق محور و اخلاق مدار/از علل توفیق جهاددانشگاهی دولتی نبودن آن است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری یکشنبه 14 مرداد ماه با حضور در تحریریه ایسنا منطقه قم و تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه رسالت خبرنگاری امروز رسالت سنگینی است، عنوان کرد: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که رسانه و اطلاع رسانی حرف اول را میزند؛ در دنیا شاهد این معنا هستیم که با رسانه وضع یک کشور را تغییر میدهند و حکومتی را ساقط میکنند، این نقش و تاثیر رسانه را نشان میدهد.
 
خبرنگاران؛ سربازان خط مقدم جنگ امروز
وی با بیان اینکه اگر رسانه در مسیر حق، عدالت، راستی و درستی حرکت کند، جامعه در مسیر صلاح و فلاح قرار میگیرد، ادامه داد: در کشور ما خبرنگاران پر تلاش‌ترین، صادق‌ترین و در عین حال محروم ترین قشر جامعه هستند، واقعا باید قدر این قشر را دانست، امروز که جنگ ما با دنیا جنگ رسانه ای است، خبرنگاران سربازان خط مقدم این جنگ هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه خداوند از ما میخواهد حق بگوییم، اضافه کرد: خبرنگاران باید حق بگویند و کاری نداشته باشند این حق گفتن به نفع و ضرر چه کسی است؛ در رسانه باید به دنبال اقامه حق و عدالت باشیم، عدالت هدف پیامبران و اولیا الهی بوده است، اگر ما هر کاری انجام دهیم ولی عدالت اجتماعی وجود نداشته باشد، کاری انجام نشده است؛ همچنین رسالت انقلاب اسلامی اقامه حق و عدل بوده است و رسانه‌ها برای پیشبرد این هدف باید کمک کنند.   
اسکندری با بیان اینکه معیار سنجش توفیقات سیر بر محور حق و حرکت در مسیر اقامه عدل است، افزود: اگر در جامعه ای  باطل رواج پیدا کند، آن جامعه روی خوشبختی را نمی‌بیند؛ ریل گذاری جامعه اسلامی باید در جهت حق باشد؛ باید توفیقات را باید با عدالت بسنجیم و باید ببینیم تا چه حد در اقدامات در جهت اقامه حق گام برداشتیم، رسانه در این حوزه بسیار میتواند کمک کنند.   
 
حق فراتر از اشخاص است

وی تاکید کرد: رسانه نباید ملاحظه احدی را بکند و به دنبال ترویج و اقامه حق باشد، اگر حق مشخص شود، رهروان حق و رهروان باطل نیز مشخص می‌شود، نباید در اقدامات، شخص ملاک قرار بگیرد؛ اشخاص نمیتوانند حق باشند و حق چیزی فراتر از اشخاص است.   
 
مردم لشکریان خداوند هستند/به دنبال جلب رضایت مردم باشیم
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: بعد از جلب رضایت پروردگار باید به دنبال جلب رضایت مردم باشیم، رضایت مسوولان نباید مورد توجه باشد. مردم لشکریان خداوند هستند و باید به دنبال جلب رضایت آن ها باشیم، اگر اینگونه شد به خودی خود رضایت مسئولینی که خدایی و مردمی باشند به دست می آید .
 
ایسنا؛ رسانه حق محور و اخلاق مدار
اسکندری تاکید کرد: رسانه در دوران کنونی نقشی بسیار راهگشا دارد، مخصوصا در امید دادن و آگاهی بخشی به مردم، در این راستا رسانه حق محور و اخلاق مدار ایسنا بسیار کمک کننده است.  
وی افزود: خبرگزاری‌های حق محور هستند که باید افکار عمومی جامعه را روشن کنند تا تحت تاثیر القائات شیطانی رسانه های استکباری قرار نگیرند؛ اگر شما به دنبال عدالت بوده و حق بگویید اعتماد مردم را از دست نمی دهید و رسانه های معاند نمی‌توانند جایگاهی در بین مردم و نسل جوان داشته باشند.
 
از علل توفیق جهاددانشگاهی دولتی نبودن آن است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: خدمات جهاد دانشگاهی  در تولید علم و پژوهش، تحقیقات و پزشکی و به شکل خاص در مسئله بسیار مهم درمان ناباروری و ...  موجب فخر انقلاب اسلامی شد.    
وی ادامه داد: یکی از علل توفیق این نهاد این است که دولتی نیست، در مجموعه‌ها و دستگاه‌های کشور هرکدام که وابستگی کمتری به دولت‌ها داشته اند، توفیقات بیشتری کسب کردند، ذلیل دیگر موفقیت جهاددانشگاهی روحیه جهادی است؛ این مردمی بودن و روحیه جهادی داشتن دو عامل پیشرفت این نهاد انقلابی است و اگر محفوظ بماند شاهد خدمات بیشتری هم خواهیم بود، مخصوصا در این شرایط بسیار حساس که نیاز به کارهای مطالعاتی و تخصصی داریم.
اسکندری گفت: خیلی از معضلاتی که در کشور وجود دارد چه در بحث اقتصاد و چه در مسائل اجتماعی، به دلیل این است که کادر سازی برای این حوزه ها نشده است؛ اعتماد کردیم و هر کاری را به دست هرکسی سپردیم، لذا امروز با این مشکلات و چالش ها روبرو شده ایم؛  اگر هر دستگاهی در کار خود به صورت تخصصی سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا کند، موفق خواهد بود و جهاددانشگاهی همواره اینچنین بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه یکی از ویژگی های جهاد دانشگاهی انجام کارهای تخصصی است، افزود: جهاد دانشگاهی جایگاه خوبی در بین مردم، شخصیت‎ها و دانشگاه‌ها دارد ولی باید خدمات این نهاد را بیشتر برای مردم توضیح داد و در عین اینکه نواقص گفته می‌شود، باید خدمات نیز گفته شود، وقتی در یک مرکزی مثل جهاددانشگاهی این حجم از خدمات ارائه می‌شود و به اطلاع مردم نرسد، حاصلش یاس و نا امیدی است و جامعه ای که دچار یاس بشود حرکتی مثبتی در آن به وجود نمی‌آید؛ اطلاع رسانی موفقیت‌ها حق مردم است.

 
 


نظر شما :