گامی در جهت رفع مشکلات ایثارگران دفاع مقدس؛

طرح بررسی میزان رضایت‌مندی جانبازان از خدمات بیمه‌ای انجام می‌شود

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۴۲۷۵
پژوهشگران گروه سلامت جامعه پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با اجرای طرح مشترکی با پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان به بررسی میزان رضایتمندی جامعه تحت پوشش بیمه تکمیلی در بنیاد شهید و ایثارگران از خدمات بیمه‌ای می پردازند.
طرح بررسی میزان رضایت‌مندی جانبازان از خدمات بیمه‌ای انجام می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، دکتر فرزانه مفتون مسوول این طرح گفت: بررسی مسائل و مشکلات جانبازان و میزان رضایت آنان از خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده می‌تواند گامی جهت رفع مشکلات موجود آنها بردارد. در واقع جانبازان به دلیل مشکلات مجروحیت و مسائل خاص بهداشتی درمانی، نیازمند دریافت خدمات بیشتری می‌باشند و بدین ترتیب توجه به کیفیت ارائه خدمات درمانی در این گروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی بیان کرد: در هفته پژوهش جا دارد یادآور شویم که پیشرفتها و افتخارات علمی کشور و نیز نهاد انقلابی جهاددانشگاهی، مرهون ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و خانواده‌های ایثارگران است و این امر بررسی و شناخت نیازها و انتظارات مربوط به آنان را ضروری‌تر می‌نماید.
عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم بهداشتی اظهار کرد: بررسی وضعیت بیمه تکمیلی خدمات سلامت این گروه هدف و ارائه راهکارهای ارتقای مستمر آن از اهداف کاربردی این طرح می‌باشد.
مدیر گروه سلامت جامعه در این باره توضیح داد: رضایت ایثارگران از کیفیت خدمات شامل؛ دسترسی به مراکز ارائه خدمات، وضعیت محیط ارائه خدمات، ارتباط ارائه دهندگان خدمات، نتایج درمانی و پوشش بیمه تکمیلی و نیز وضعیت پرداخت از جیب از موضوعات مورد بررسی در این طرح می‌باشد. شایان ذکر است که این بررسی‌ها در زمینه‌های مختلف خدمت شامل خدمات بستری، خدمات سرپایی و خدمات تشخیصی انجام می‌شود.
دکتر مفتون خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد توجه و تمرکز به کیفیت خدمات و ارتقای آن از محورهای اصلی حمایت از ایثارگران و خانواده‌های آنان می‌باشد. از دستاوردهای این طرح حذف بیمه نامه کوپنی و تبدیل آن به کارت‌های بیمه، کاهش زمان بازپرداخت مبالغ پرداختی از جیب با بازنگری در مدیریت فرایند بازپرداخت، تغییرات در قرارداد سالانه بیمه تکمیلی ایثارگران می‌توان ذکر کرد. آنچه مسلم است با حذف بیمه نامه کوپنی، دیگر لازم نیست زمانی صرف تجدید کوپن شود و استفاده از خدمات بهداشتی درمانی به تعویق نخواهد افتاد. مجموع این عوامل تاثیر بسزایی در ارتقای دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برای این قشر ارزشمند جامعه دارد.
گفتنی است، نتایج نهایی این طرح که در طی فازهای متعدد در حال اجرا است، با تشریح کامل‌تر و به صورت جامع در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


نظر شما :