۴۰ سالگی انقلاب اسلامی_ جهاددانشگاهی رویش کارآیی و وفاداری/۷۹

رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اظهار کرد: تلاش سازمان برای رسیدن به علایق و نیازمندی‌های مطالعات دانشجویان و تولید محتوای متناسب با اولویت‌های کشور

۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۳۶۴ فرهنگی تاپ خبر
تقوی بیان کرد: سازمان انتشارات جهاددانشگاهی از دو سال اخیر اقدام به اجرای طرح نظرسنجی تشخیص نیازهای مطالعات دانشجویان همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نموده است که براساس نتایج استخراج شده از این نظرسنجی‌ها، برخی از علایق و نیازمندی‌های مطالعات دانشجویان شناسایی و در جهت پاسخگویی به این نیازها، تقویت فعالیت‌های پژوهشی و تولید محتوای متناسب با اولویت‌های کشور و نیاز جامعه علمی کشور در دستور کار سازمان انتشارات قرار گرفته است.
رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اظهار کرد: تلاش سازمان برای رسیدن به علایق و نیازمندی‌های مطالعات دانشجویان و تولید محتوای متناسب با اولویت‌های کشور

عادل تقوی رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی اظهار کرد: سازمان انتشارات جهاددانشگاهی بر اساس ماموریت محوله خود که کمک به زمینه‌سازی، حمایت، ایجاد وحدت رویه در تولید محتوا، تالیف، انتشار و توزیع آثار مکتوب است، جهت تشخیص و شناسایی نیازها در این حوزه، از دو سال اخیر اقدام به اجرای طرح نظرسنجی تشخیص نیازهای مطالعات دانشجویان همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نموده است که براساس نتایج استخراج شده از این نظرسنجی‌ها، برخی از علایق و نیازمندی‌های مطالعات دانشجویان شناسایی و در جهت پاسخگویی به این نیازها، تقویت فعالیت‌های پژوهشی و تولید محتوای متناسب با اولویت‌های کشور و نیاز جامعه علمی کشور در دستور کار سازمان انتشارات قرار گرفته است.

وی افزود: جهت معرفی صحیح و موثر اقدامات صورت گرفته در سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی موجود در سازمان، هم چنین همراهی و همکاری روابط عمومی جهاددانشگاهی و رسانه‌های تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی در حوزه اطلاع‌رسانی این سازمان برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود، از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی نیز به نحو مطلوبی جهت انعکاس اقدامات و فعالیت‌های سازمان بهره‌برداری به عمل می‌آید.

رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی بیان کرد: این سازمان به تبعیت  و همگام با برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی به ویژه در حوزه فرهنگی، برنامه‌های عملیاتی را در جهت اجرایی شدن اهداف مد نظر جهاددانشگاهی در بخش تخصصی انتشارات و کتاب و کتابخوانی پیش‌بینی کرده که با همت و تلاش همکاران خانواده بزرگ نشر جهاددانشگاهی در سراسر کشور در جهت اجرایی شدن این برنامه‌ها اقدام خواهد نمود و در نهایت دستیابی به جایگاه سازمان برتر در حوزه نشر دانشگاهی به عنوان چشم‌انداز این سازمان مدنظر خواهد بود.

تقوی ادامه داد: در حوزه عملکردی نیز این واحد برای مقابله با جنگ اقتصادی با توجه به ابزار و سلاح موجود در فضای نشر که طبیعتا کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی و یک ابزار آگاهی‌بخش در اختیار هست که از طریق تولید آثار تخصصی توسط اساتید دانشجویی و همچنین معرفی آثار دانشجویی شاخص و برتر در این حوزه، کمک قابل توجهی را جهت عبور از این مقطع و نبرد نابرابر در برنامه‌های خود پیش‌بینی نموده است. برای مثال، در چند دوره اخیر موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان بخش ویژه جشنواره‌های ملی کتاب سال و پایان‌نامه سال دانشجویی پیش‌بینی، اجرا و کتب برتر در این حوزه جهت بهره‌مندی و کمک به آگاهی‌بخشی جامعه در این موضوعات معرفی و از صاحبان این آثار تقدیر به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: در سال آینده با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در زمینه تقویت فعالیت‌های پژوهشی و تولید محتوای مورد نیاز جامعه، هم در زمینه تولید آثار شاخص و هم در اجرای برنامه‌های موثر تشویقی و ترویجی و فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در جایگاهی بهتر از جایگاه فعلی قرار خواهیم گرفت و آرزو داریم بتوانیم به سهم خود قدمی را جهت مرتفع کردن بخشی از مشکلات جامعه و هم چنین تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برداریم و با تاکید بر ارتقای کیفیت و رسیدن به سطح استاندارد یک سازمان فعال در حوزه نشر دانشگاهی حرکت کنیم و از جایگاه فعلی خود فراتر و پیشروتر باشیم.


نظر شما :