دکتر طیبی در ششمین کنگره‌ی ملی زخم و ترمیم بافت مطرح کرد:

ارایه‌ی خدمات پزشکی جهاددانشگاهی در قالب یک مجموعه‌ی کامل/ توسعه‌ی انسان سالم

۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۳۳۶۱ تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی توسعه‌ی انسان سالم در کنار سایر ویژگی‌ها را از ضروریات دانست و گفت: از مسوولان استان‌ها خواسته‌ایم که در صورت تمایل آن‌ها، خدمات پزشکی جهاددانشگاهی را در قالب یک مجموعه‌ی کامل ارایه دهیم که برخی استان‌ها نیز از این موضوع استقبال کردند.
ارایه‌ی خدمات پزشکی جهاددانشگاهی در قالب یک مجموعه‌ی کامل/ توسعه‌ی انسان سالم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، صبح امروز (29 آبان‌ماه) در مراسم افتتاحیه‌ی ششمین کنگره‎ی ملی و چهارمین کنگره‌ی بین‌المللی زخم و ترمیم بافت که در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، با اشاره به این‌که از جمله نیازهای ضروری هر جامعه ارتقای سلامت و حفظ اعتماد مردم در این زمینه است، گفت: بحث توسعه‌ی انسان سالم از ضروریات است و در کنار سایر ویژگی‌ها به‌ویژه در توسعه‌ی علمی، اخلاقی و فناورانه نقش دارد.
وی با تاکید بر رابطه‌ی مستقیم ارتقای سلامت با توسعه‌ی علمی گفت: از سال ۵۹ تلاش کردیم توان کشور در توسعه‌ی علمی و فناورانه را الگوسازی کنیم؛ درحالی‌که زیرساخت اصلی تحقق اقتصاد دانش‌بنیان این است که خودمان تولیدکننده‌ی علم و فناوری باشیم تا بتوانیم روزآمدی خدمات و محصولات را حفظ کنیم.
رییس جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که در کنار خدمات و محصولات در حوزه‌های مهندسی، کشاورزی و...، خدمات علمی، فناورانه و فرهنگی در حوزه‌ی پزشکی نیز از حوزه‌های اصلی فعالیت جهاددانشگاهی است، به فعالیت پژوهشگاه رویان در حوزه‌های درمان سلولی، ناباروری و ژنتیک اشاره کرد و افزود: امسال دکتر بهاروند دانشمند برجسته‌ی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی موفق به دریافت جایزه‌ی مصطفی(ص) شد که این جایزه به ایشان به خاطر موفقیت در انجام مطالعات سلول‌درمانی در درمان پارکینسون اهدا شد که البته این روش درمانی در فاز حیوانی بود و فاز انسانی نیز به‌زودی انجام خواهد شد.
دکتر طیبی با اشاره به فعالیت پژوهشکده‌ی ابن‌سینا، پژوهشکده بهداشت و پژوهشکده معتمد، اظهار کرد: فعالیت‌های اخیر جهاددانشگاهی در حوزه‌ی لیزر درمانی در زخم‌های بدخیمی منجر به ایجاد پژوهشکده زخم و ترمیم بافت و انجام کارهای کاربردی و کاهش آلام مردم شده است.
وی با بیان این‌که با کمال افتخار از کارهای فناورانه که منجر به کاهش آلام مردم شود حمایت می‌کنیم، گفت: در این حوزه کارهای پژوهشی و فناورانه در دست اجرا است و نیز دست کمک خود را به سوی محققان در واحدهای پزشکی جهاددانشگاهی دراز کرده‌ایم.
رییس جهاددانشگاهی با اشاره به ارتباط سرعت توسعه علم با سرعت توسعه خدمات گفت: از طریق تبادل علم، زکات علم هم پرداخته می‌شود.
دکتر طیبی افزود: به‌عنوان یک شهروند از اهمیت آگاهی دادن در زمینه‌ی تبعات دیابت اطلاع دارم و آگاهی‌بخشی در تلویزیون و رسانه‌ها در این حوزه بسیار مهم است.
وی در پایان با قدردانی از اعضا و همکاران جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، نمایندگان مجلس، دکتر علی نوبخت و نیز دکتر ملک‌زاده، گفت: در حوزه‌ی حمایت پولی به بیماران حوزه‌ی زخم، بنیه‌ی مالی ما آن‌چنان‌که باید نیست، اما از مسوولان استان‌ها خواستیم که در صورت تمایل آن‌ها خدمات پزشکی جهاددانشگاهی را در قالب یک مجموعه‌ی کامل ارایه دهیم که برخی استان‌ها نیز از این موضوع استقبال کردند.


نظر شما :