معاون آموزشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، مطرح کرد:

راهکارهای موفقیت در کسب و کارهای نوین سلامت

۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۳۳۵۵ آموزش و کارآفرینی
دکتر سالار ارزیده در همایش "فرصت‌ها و چالش‌های سلامت" با تاکید بر اینکه آمادگی، پیش بینی، انعطاف پذیری و سازگاری با محیط از مهم ترین عوامل پایداری سازمان‌ها و کسب و کارها در محیط پرتلاطم امروزی است، گفت: نیازسنجی و شناسایی اولویت‌ها اولین قدم برای آغاز کسب و کار در حوزه سلامت است.
راهکارهای موفقیت در کسب و کارهای نوین سلامت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، معاون آموزشی این واحد در همایش "فرصت‌ها و چالش‌های سلامت" که 28 آبان برگزار شد با ارایه توضیحاتی در ارتباط با وضعیت و تغییرات کسب‌وکارهای فعال در حوزه سلامت و با اشاره به‌سرعت بالای رشد داده‌ها در دنیای امروز، تصریح کرد: ‌دنیای امروز دنیای تغییرات نمایی است و به دنبال سرعت‌ بالای تغییرات، آینده کسب‌وکارها به‌سادگی قابل پیش‌بینی و پیشگویی نیست.

وی با اشاره به تکنولوژی‌های نوین پزشکی در حوزه‌ تجهیزات پزشکی، تصویربرداری و تشخیص پزشکی، پزشکی بازساختی و پزشکی شخصی محور عنوان کرد:‌ تامین مالی در حوزه نوآوری در تجهیزات پزشکی، ایجاد ارتباط موثر بین بالین و آموزش، حرکت از درمان به سمت پیشگیری، بهبود ارزیابی‌های هزینه اثربخشی در نوآوری‌های پزشکی و توجه به ارزش‌های اجتماعی و ارزش‌های زندگی برخی از اقداماتی‌ است که دولت‌ها باید برای بهره‌برداری از فرصت‌ها‌ی موجود در حیطه کسب‌وکار نوین سلامت مدنظر قرار دهند.

دکتر سالار ارزیده همچنین با اشاره به آینده سازمان‌دهی محل‌های ارایه خدمات مراقبتی سلامت، عنوان کرد: 5 تا 10 درصد به خدمات بستری در بیمارستان، 10 تا 15 درصد به بخش خدمات بیمارستانی در منزل، 10 تا 20 درصد به مجموعه‌های مراقبت هوشمند سازی و 45 درصد به سایر خدمات هوشمند مراقبتی اختصاص خواهد داشت که همه این ها اهمیت توجه به تغییرات در ساماندهی خدمات حوزه سلامت را دو چندان می‌کند.

مدرس دوره‌های "ام بی ای سلامت" جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت پیشگیری با استفاده از تکنولوژی و اپلیکیشن های هوشمند، تصریح کرد: اگر همگام با رشد اطلاعات و داده‌ها و تکنولوژی‌های نوین حوزه سلامت در جهت به‌ روز رسانی مهارت و دانش خود حرکت نکنیم در آینده با مشکلات زیادی رو به رو خواهیم بود و پس از چند سال باید به دنبال مهارت‌آموزی باشیم.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مهم‌ترین تفاوت‌های صنعت سلامت با سایر صنایع، بر نبود رقابت‌پذیری، حاکمیت مشتری، آزادی در انتخاب، جریان آزاد اطلاعات و آگاهی مشتری، تصمیم‌گیری عقلانی، همگونی محصول و بازار کامل تاکید کرد و گفت: بازار سلامت به‌سادگی در چارچوب نظریه‌های اقتصادی کلاسیک قرار نمی‌گیرد و بنابراین توصیه می‌شود که برای ورود به این حوزه، به‌جای رویکردهای مرسوم رایج در نگاهِ‌ کسب‌وکاری به‌سلامت در این حوزه، رفتار کارآفرینانه و نوآوری برای حل مسایل اصلی را سرلوحه کارهای خود قرار دهید.

دکتر ارزیده در پایان تاکید کرد: در این مسیر سلامت ارزش بنیان Value Based Healthcare به‌عنوان رویکردی نوین، ضمن توجه توامان به حل مسایل جامعه سلامت و فعالیت کسب‌وکارها در این حوزه، بستر مناسبی برای توسعه نوآوری، رفتار کارآفرینانه و بیمار محور را در این حوزه فراهم کرده و می‌تواند به‌عنوان جایگزین مناسبی برای رویکردهای کاسب مآبانه فعلی رایج در توسعه کارآفرینی سلامت نقش ایفا کند.


نظر شما :