رییس جهاددانشگاهی قزوین عنوان کرد:

فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف بهترین راه تحقق شعار سال

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۲ کد : ۱۱۹ عمومی
رییس جهاددانشگاهی واحد قزوین گفت: باید با اقدام و عمل از کالای ایرانی حمایت کرد و در همین راستا فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف مردم یکی از بهترین راه‌هاست.
فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف بهترین راه تحقق شعار سال

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قزوین، فرشاد پیله‌چی رییس جهاددانشگاهی واحد استان قزوین در ارتباط با عنوان سال جدید اظهار کرد: روش عمل و اقدامات جهاددانشگاهی همواره براساس اصول اقتصاد مقاومتی استوار است و این مجموعه توانسته به سهم خود در پیشبرد و تحقق اقتصاد مقاومتی به دولت محترم کمک کند.
وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در تحقق راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری خود را موظف و مسوول می‌داند عنوان کرد: باور ما این است که نه تنها روی کاغذ و با بخشنامه، بلکه با اقدام و عمل باید از کالای ایرانی حمایت کرد و در همین راستا فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف مردم یکی از بهترین راه‌هاست.
رییس جهاددانشگاهی قزوین عنوان کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک دستگاه اجرایی با توجه به حضور خود در بخش‌های دانشگاهی و دارا بودن بدنه دانشجویی مأموریت‌هایی را برای فرهنگ‌سازی و برنامه‌های فرهنگی مبتنی بر ترویج استفاده از کالای ساخت داخل را اجرا خواهد کرد تا با کمک دانشجویان بتوانیم این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم.
پیله‌چی عنوان کرد: البته من معتقدم که امروز آمادگی مناسبی در مردم برای پیوستن به یک پویش بزرگ و فرهنگ‌ساز وجود دارد تا با حمایت از کالای ایرانی بتوانند کمک بزرگی به رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد شغل و رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کرده و از کار و سرمایه ایرانی هم حمایت کنند.
وی ادامه داد: البته بخش مهمی از  مفهوم حمایت به تولید کنندگان نیز باز می‌گردد، بدون شک ارتقای کیفیت کالاهای تولید شده توسط تولیدکنندگان و ضرورت پرداختن به تحقیق و توسعه توسط آن‌ها در جلب اعتماد عمومی به کالای ایرانی و استقبال از آن اثرگذار است.
رییس جهاددانشگاهی قزوین به نقش رسانه‌ها در پیشبرد فرهنگی عنوان سال اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها امروز باید به مثابه یک دانشگاه عمومی رفتار کنند و به مردم بیاموزند که حمایت از تولیدات داخلی، حمایت از حاصل دسترنج کارگران کشورمان و حمایت از آنچه که خودمان تولید می‌کند، گره بزرگی را از مشکلات اقتصادی، تورم، رکود، بحران شغل و غیره خواهد گشود و رسانه‌ها باید این واقعیت را به مردممان بیاموزند که اگر خودمان کالای تولید شده کارگران خودمان را نخریم و مصرف نکنیم، بازار آن را نابود کرده‌ایم و این یعنی تشدید بیکار، رکود و مشکلات اقتصادی.
فرشاد پیله‌چی در پایان با اظهار امیدواری از اینکه در سال جاری همه بخش‌ها هماهنگ و همراه با هم به سوی تحقق شعار سال حرکت کنند عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای جهاددانشگاهی در این باره به زودی تدوین و اجرایی خواهد شد.


نظر شما :