سرپرست اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

جهاددانشگاهی به رونق گردشگری و آموزش صنایع دستی کمک کند

۳۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۲ کد : ۱۱۰۲ فرهنگی
حبیب یزدان پناه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی در نشست با رییس جهاددانشگاهی استان گفت: جهاددانشگاهی به رونق گردشگری و آموزش صنایع دستی کمک کند.
جهاددانشگاهی به رونق گردشگری و آموزش صنایع دستی کمک کند

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه در نشست با رییس جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی و حمایت از فعالان این عرصه هر چقدر خدمت کنیم اندک است و نهادهایی مانند جهاددانشگاهی با توجه به سابقه خوب در این حوزه میراث فرهنگی را یاری رسانند.

وی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی رسانه ها و بویژه ایسنا از جاذبه های گردشگری و کمک به معرفی میراث فر هنگی و معنوی و حفاظت از آنها تاکید کرد.

یزدان پناه اضافه کرد: متاسفانه بعضی از ظرفیت‌های گردشگری خراسان شمالی حتی برای هم استانی‌ها هم ناشناخته است که رسانه ها می توانند برای رفع این مهجوریت یاری رسانند.

دکتر رضا شاهین فررییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به برنامه های این نهاد وجود دو پژوهشکده گردشگری در جهاددانشگاهی را از قابلیت های این نهاد دانست که می تواند در کمک به توسعه استان مثمر ثمر باشد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی که با همکاری جهاددانشگاهی و وزارت کار برگزار می شود، اظهار  کرد: با توجه به مزیت نسبی استان در مشاغل سنتی از جمله گلیم بافی، کلاه کرکی، حوله بافی، ابریشم بافی این صنایع دستی از اولویت های اجرای این طرح قرار گرفته است.

وی اجرای این طرح را گامی موثر برای حمایت از فعالان این عرصه و کمک به اتصال آنان به برندهای ملی و بین المللی با رویکرد ایجاد بازار برای خرید محصولاتشان دانست.

شاهین فر با اشاره به فعالیت تخصصی ایسنا در حوزه گردشگری این رسانه را قابلیتی منحصربه فرد برای معرفی استان در کنار سایر رسانه ها ذکر کرد.

الهام آزادزاده سردبیر ایسنای خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: میراث فرهنگی از حوزه های فعال در ایسنا است.

وی افزود: این رسانه برای کمک به توسعه خراسان شمالی خود را مکلف می داند و قطعا یکی از راهبردهای توسعه، معرفی استان و قابلیت‌ها و جاذبه های گردشگری آن است.


نظر شما :