مراسم سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی در فارس برگزار شد

۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۰۷۶۶ عمومی
رییس جهاددانشگاهی استان فارس ۲۰ مرداد در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این نهاد انقلابی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال فارغ التحصیلان، تصریح کرد که نادیده گرفتن این ظرفیت‌ها ظلم به کل جامعه که جهادگران هم بخشی از آن هستند محسوب می‌شود.
مراسم سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی در فارس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، دکتر مظاهر بابایی عصر یکشنبه 20 مرداد در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی به فرمان حضرت امام(ره)، ضمن تبریک این روز و اعیاد پیش رو، خاطرنشان کرد: فلسفه عید قربان به مسلخ کشاندن هوای نفسانی است.

وی پرهیز از نفاق، درویی، غرور، و حسادت را از جمله خصایص یک مسلمان پیرو اهل‌بیت(ع) و شیعه حضرت علی(ع) معرفی کرد .

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس ادامه داد: در عید غدیر، رسول خدا به دستور خداوند همه کاروان حج رانگه می‌دارد که بهترین انسانها را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی کند تا ضمن جلوگیری از نفاق بین مسلمین، اصلح ترین انسان را به جانشینی انتخاب کند و ما نیز موظف به پیروی از این جانشینی هستیم .

بابایی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر رویکرد فراجناحی این نهاد، گفت: اینکه مقام معظم رهبری از جهاددانشگاهی رضایت دارد و از آن تعریف می‌کند، بسیار اهمیت دارد .

وی با بیان اینکه توجه رهبر معظم انقلاب نشانه کارآمدی مجموعه جهاددانشگاهی است، خاطرنشان کرد: جهادگران دانشگاهی سربازان ولایت هستند که با توکل وظایف خود را دنبال می‌کنند .

به گفته رییس جهاددانشگاهی فارس، اساس قرار دادن منویات مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد اساسی و خودباوری و داشتن روحیه جهادی اعضا، رموز اصلی موفقیت جهاددانشگاهی است که باید مد نظر جوانان هم قرار داشته باشد .

بابایی با بیان این که رویان یکی از ده‌ها نمونه مشهود از موفقیت جهاددانشگاهی با محوریت رموز ذکر شده است، گفت: جهاددانشگاهی سه مسوولیت کلان در حوزه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی داشته و از یک دهه قبل هم در حوزه کارافرینی وارد و موفقیت‌های فراوانی کسب کرده است .

وی جهاددانشگاهی را زیر ساختی چهل ساله دانست که با اتکاء به آن می توان بسترهای توسعه را در ابعاد مختلف گسترش داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در هر بعدی وارد شد، به شکلی کامل و کافی فعالیت داشت و تاثیرگذار بود .

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این نهاد به دنبال انجام اقدامات اثرگذار در حوزه‌هایی که متولی آن بوده است، گفت: ما وظیفه داریم که همه روزهایمان را به مثابه روز 16 مرداد و سالروز تاسیس جهاددانشگاهی بنگریم .

بابایی ضمن دعوت از همه دستگاه‌های اجرایی استان فارس برای بهره‌گیری از ظرفیت های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، به تفاهمنامه‌های منعقد شده با برخی دستگاه‌ها نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته امداد اشاره و تاکید کرد که بهره نگرفتن از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، اول ظلم به جامعه بعد ظلم به جهادگران عضو این نهاد است .

وی با اشاره به برگزاری 2 آزمون استخدامی توسط این نهاد، گفت: برگزاری یک آزمون در سطح ملی با کمترین میزان خطای ممکن، نشان دهنده ظرفیت جهاددانشگاهی است که می توان در ابعاد مختلف از آن بهره برد .

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز عرفه گفت: در روایت‌ها آمده است که اگر کسی در ماه رمضان آمرزیده نشد، تنها جایی که می‌تواند امید رحمت داشته باشد، همین روز عرفه است که باید این روز و ظرفیت را دریابیم .

جواد قناعتی با یادآوری اینکه یکی از اعمال روز عرفه، قرائت زیارت عاشوراست، به فرازهایی از این زیارت اشاره کرد و گفت: این زیارت دو قسمت بیشتر ندارد، یک قسمت سلام به امام حسین(ع) و یارانش و قسمت دوم لعنت بر یزید و اصحاب کفر و از سوی دیگر نیز در روایت‌ها داریم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا؛ پس مگر می‌شود که زیارت عاشورا فقط برای سال ۶۱ هجری باشد و اگر غیر از این بود اصلاً انقلاب اسلامی به وجود نمی‌آمد .

وی با بیان اینکه همواره نام مدافعان جبهه حق در طول تاریخ ماندگار مانده است، شهید حججی را یکی از آنان دانست و گفت: سئوال اینجاست که آیا نام قاتلین امام حسین(ع)، داعشی‌ها و بعثی‌ها در تاریخ ماندگار مانده است .

وی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است، اشاره کرد و خواستار توجه همگان به این بیانیه شد .

گفتنی است، در این مراسم از جهادگران نمونه استانی و خبرنگاران خبرگزاری‌های دانشجویان ایران و ایکنا، قدردانی شد.

کلید واژه ها: سی‌ونهمین سالگرد جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی فارس