گام‌به‌گام با انقلاب اسلامی (۸۵)/عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

ضرورت حمایت بیشتر از جهاددانشگاهی برای ایجاد تحرک و پویایی علمی در کشور

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۰۶۳۷ عمومی تاپ خبر
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان بر ضرورت توجه و حمایت بیشتر از جهاددانشگاهی برای ایجاد تحرک و پویایی علمی در کشور تأکید کرد.
ضرورت حمایت بیشتر از جهاددانشگاهی برای ایجاد تحرک و پویایی علمی در کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، سید حسن حسینی  گفت: جهاددانشگاهی نهادی است که باید بیشتر مورد توجه و حمایت مسوولین و قوای سه گانه قرار گیرد، اگر می خواهیم پویایی و تحرک علمی در کشور ایجاد شود، جهاددانشگاهی در این حوزه پیشتاز و پیشقدم است که لازم است مورد حمایت ویژه ای قرار گیرد.

وی افزود: جهاددانشگاهی، حوزه ای متفاوت از حوزه دانشگاه و صنعت است و حلقه وصلی بین صنعت و دانشگاه است، در طول 4 دهه گذشته از انقلاب، جهاددانشگاهی با مدیریت جهادی و تفکر جهادی به سمتی پیش می رود که تعالی علم را در جهت اهداف عالیه نظام و انقلاب به دنبال داشته و خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حمایت های خوب و ارزشمند از جهاددانشگاهی، می تواند تحول و تحرکی علمی را در حوزه دانشگاه های کشور به وجود بیاورد و این می تواند پویایی و کارآفرینی را در سطح دانشگاه ها به دنبال داشته باشد، بنابراین لازم است جهاددانشگاهی خودش را تکثیر کند، گسترش دهد و تفکر جهادی خود را در سطح دانشگاه ها بسط دهد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهاددانشگاهی باید در عرصه کارآفرینی و پویایی علمی در کشور به عنوان پایلوت معرفی شود تا مسائل و مشکلات موجود در عرصه کارآفرینی، تولید و... توسط علم آفرینان و پژوهشگران جوان کشور بر طرف شود.

حسینی همچنین اظهار داشت: در طول سالیان گذشته، دانشگاه های ما بیشتر رسالت علمی داشتند و کمتر به مباحث مدیریتی با تفکر جهادی ورود کرده اند، این نقص در دانشگاه های ما وجود دارد و نیاز است که جدا از نیازهای اجتماعی که مدیریت خلاقانه، خالصانه و جهادی را می طلبد، در حوزه تربیتی نیز ورود پیدا کنند، جهاددانشگاهی در این زمینه نیز به عنوان شاخص و نمونه در تربیت و پرورش سرمایه انسانی و مدیریتی معرفی می شود، اما امیدواریم در این حوزه محدود به جهاددانشگاهی نباشد و سایر دانشگاه ها نیز ورود پیدا کنند.

کلید واژه ها: سی‌ونهمین سالگرد جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی سمنان


نظر شما :