/گام‌به‌گام با انقلاب اسلامی(۵۰)/نایب رییس مجلس بیان کرد:

توانایی بالای جهاددانشگاهی در بومی سازی محصولات با تکنولوژی بالا

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۰۵۳۹ عمومی تاپ خبر
نایب رییس مجلس با اشاره به قابلیت های بالای جهاددانشگاهی در توسعه علوم روز دنیا در کشور و بومی سازی محصولات با تکنولوژی بالا گفت: تحریم ها فرصت طلایی برای جهاددانشگاهی و سایر نهادهای علمی کشور محسوب می شود.
توانایی بالای جهاددانشگاهی در بومی سازی محصولات با تکنولوژی بالا

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، عبدالرضا مصری با اشاره به عملکرد موثر و کارآمد جهاددانشگاهی در چهار دهه فعالیت این نهاد گفت: با توجه به امکانات در اختیار این نهاد و انتظاراتی که از آن در کشور وجود داشت، جهاددانشگاهی توانسته چندین برابر انتظارات را برآورده کند.

وی افزود: این نهاد علمی و جهادی توفیقات ارزشمندی در این سال ها کسب کرده و در حال حاضر به نقطه امید قشر دانشگاهی تبدیل شده و ثابت کرده که می توان علم را به عمل و تولید محصول تبدیل کرد.

مصری خاطرنشان کرد: همچنین این نهاد به نقطه امید بخش صنعت کشور نیز تبدیل شده و این که می تواند نیازها را از دانش کشور تامین کرد.

نماینده کرمانشاه جهاددانشگاهی را حلقه وصل دانشگاه و صنعت عنوان کرد و افزود: تمام مشکلات ما از نبود همین حلقه واسطه بود که جهاددانشگاهی به خوبی این بستر را امروز در کشور فراهم کرده است.

وی با اشاره به توسعه زیرشاخه های جهاددانشگاهی گفت: در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به بدنه جهاددانشگاهی اضافه شده، اما امکانات و ظرفیت های جهاددانشگاهی همان امکانات گذشته است و قطعا با این امکانات توانایی پاسخگویی به نیازهای بخش های جدید را ندارد.

مصری تاکید کرد: در این شرایط باید دولت و مسوولان متناسب با توسعه این نهاد، در زمینه افزایش امکانات و اعتبارات آن کمک کنند و امکانات و لوازم و ابزار بیشتری در اختیار این نهاد جهادی قرار داده شود.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به قابلیت های بالای جهاددانشگاهی در توسعه علوم روز دنیا در کشور و بومی سازی محصولات با تکنولوژی بالا گفت: تحریم ها فرصت طلایی برای جهاددانشگاهی و سایر نهادهای علمی کشور محسوب می شود.

وی افزود: در حال حاضر با وجود تحریم ها، این ظرفیت برای تولید کالاهایی وجود دارد که پیش از این به راحتی وارد کشور می شد و دراین فرصت جهاددانشگاهی می تواند با بومی سازی سریع این محصولات نیاز کشور را در این زمینه مرتفع کند.

مصری تصریح کرد: در بسیاری حوزه های صنعت، خودروسازی و کشاورزی ظرفیت های خالی ایجاد شده و جهاددانشگاهی می تواند در این بازار بی رقیب حضور یافته و نیازهای کشور را مرتفع کند.

کلید واژه ها: سی‌ونهمین سالگرد جهاددانشگاهی نماینده کرمانشاه


نظر شما :