رییس جهاددانشگاهی ایلام:
برندسازی از دستاوردهای طرح نوین مشاغل خانگی است
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، سیدغلامرضا حسینی رییس جهاددانشگاهی ایلام 24 تیر در همایش بخشداران با اشاره به اجرای طرح نوین توسعه مشاغل خانگی در استان ایلام به صورت پایلوت و همزمان با 8 استان دیگر اظهار کرد: بخشداران میتوانند با آگاهیبخشی به دهیاران و اهالی روستاها و دهستانها نقش بسیار تاثیرگذاری در موفقیت این طرح داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه تجربه کشورهایی مانند چین، آمریکا و تایوان و سایر کشورهای جهان نشان میدهد که مشاغل خانگی میتواند مسئله بیکاری را به بهترین شکل حل کند، تصریح کرد: زودبازده بودن و اثربخشی، تناسب با فرهنگ مردم و تغییر نگاه به مشاغل از ویژگیها و دستاوردهای این طرح است.
رییس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: یکی از ویژگیهای مهم این طرح علاوه بر شناسایی مزیتها و پتانسیلهای مناطق، توانمندسازی و مشاوره، اتصال به بازار، تمهیداتی از قبیل دعوت و به کارگیری بخش خصوصی و تعاونی، شبکهسازی، توسعه بازار، برندسازی، همافزایی و نگرش سیستمی به اشتغال فراگیر است.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام ادامه داد: جهاددانشگاهی با شناسایی ظرفیت و با انجام بازارسنجی و تسهیلگری به اجرای موفق این طرح امیدوار است و یکی از نتایج آن برندسازی برای محصولات استان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه این طرح برای هر 50 نفر یک مشاور و تسهیلگر در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد: بخشداران با مغتنم شمردن این فرصت زمینه را به ثمر نشستن این طرح کارشناسانه فراهم کنند.
محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز با مهم ارزیابی کردن این طرح از بخشداران خواست در اجرای این طرح با جهاددانشگاهی همکاری کنند.
نظر شما :