رییس جهاددانشگاهی گلستان:

استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی گلستان در آموزش و اشتغالزایی سمن های جوانان

۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۶ کد : ۳۶۹۵۲ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
رییس جهاددانشگاهی گلستان گفت: از ظرفیت های مختلف جهاددانشگاهی در آموزش و اشتغالزایی سمن های جوانان استفاده می شود.
استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی گلستان در آموزش و اشتغالزایی سمن های جوانان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، ابراهیم شهبازی در نشست با سمن‌های مردم نهاد جوانان اظهار کرد: تشکل‌های مردم نهاد جوانان درخواست استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در راستای ایجاد اشتغال را از این نهاد داشتند.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد طرح عملیاتی و مسئله محور با همکاری تشکل‌های اداره کل ورزش و جوانان گلستان و جهاددانشگاهی ایجاد شود که در آن از ظرفیت آموزشی، فرهنگی، سازمان دانشجویان، مرکز افکار سنجی،مرکز نوآوری و شکوفایی، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و دانشگاه علمی و کاربردی این نهاد بهره گرفته که در نهایت منتج به ایجاد شغل شود.

وی تصریح کرد: همچنین افراد و تشکل‌های مردم نهاد دغدغه‌مند در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌توانند در رشته های مرتبط در دانشگاه‌های علمی کاربردی تحصیل کنند.

شهبازی گفت: در سال ۹۷ طرح جوانان و کسب و کارهای نوین و زود بازده در مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی گلستان به کارفرمایی اداره کل ورزش و جوانان استان ارائه شد.

وی همچنین ادامه داد: در معاونت آموزشی و کارآفرینی تلاش میشود بیشتر رشته‌ها و دوره‌های که منجر به اشتغال میشود آموزش داده شود.

شهبازی در خصوص ایجاد بازار فروش و ارائه محصولات و خدمات بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به بازار وصل است و گام اول آن شناسایی و بعد از آن توانمندسازی عمومی و تخصصی خواهد بود و سپس محصولات از طریق پیشران‌ها، عاملین توسعه و تسهیلگرها در سطح استان فروخته میشود.

رییس جهاددانشگاهی گلستان گفت: سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار  و ۷۰ نفر در طرح عملیاتی روستاهای سیل زده شهرستان آق قلا شاغل شدند.

وی در پایان اضافه کرد: هدف نهایی در طرح توسعه مشاغل خانگی اشتغال دو هزار و ۳۰۰ نفر است که تا حدودی محقق شده است.

 

کلید واژه ها: توسعه مشاغل خانگی


نظر شما :