معاون آموزشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان بیان کرد:

آموزش ۳۲هزار نفر فراگیر به‌صورت غیر حضوری در سال ۹۹

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۲ کد : ۳۱۳۵۱ آموزش و کارآفرینی
معاون آموزشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان گفت: از لحاظ تعداد فراگیر در سال ۱۳۹۹ از طریق سامانه LMS و غیر حضوری، ۳۲ هزار نفر آموزش دیده اند و یک رکورد جدید ثبت شد، بدون شک آموزش های غیر حضوری در سبد آموزشی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان قرار گرفته است و حتی پس از ایام کرونا هم حذف نخواهد شد.
آموزش ۳۲هزار نفر فراگیر به‌صورت غیر حضوری در سال ۹۹

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، معاون آموزشی این واحد گفت: از لحاظ تعداد فراگیر در سال 1399 رشد چشمگیری نسبت به سال 1398 داشتیم و  32 هزار نفر از طریق سامانه LMS  و غیر حضوری آموزش دیده اند و این یک رکورد جدید بود که ثبت شد، بدون شک آموزش های غیر حضوری در سبد آموزشی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان قرار گرفته است و حتی پس از ایام کرونا هم حذف نخواهد شد.

قجاوند در خصوص فعالیت های معاونت آموزشی در حوزه آموزش های الکترونیکی و غیر حضوری افزود: از سال 1390 ساختار آموزش‎ های الکترونیکی را در این واحد ایجاد کرده بودیم، ولی از لحاظ نوع و کیفیت و حجم پاسخگو نبود، در گذشته در بسترLMS بود و اکنون نیاز به آموزش‎ های برخط داشتیم، نکته دیگر این که باید می‎ توانستیم با سامانه‎ ی آموزشی دانش و LMS به صورت ترکیبی کار کنیم، همچنین با توجه به تعداد درس‎ های تعریف شده برای آموزش حضوری و غیرحضوری باید برای فعالیت کارشناسان و مدیران مراکز امور آموزش برخط تسهیل می شد، همچنین دغدغه سرعت و مصرف اینترنت را نیز داشتیم که بتوانیم مصرف اینترنت کمتر شود.

معاون آموزشی واحد ابراز کرد: ما در ابتدا نرم افزار BigBlueButton را انتخاب کردیم و با سامانه دانش ترکیب کردیم ولی خیلی سریع از این نرم افزار خارج شدیم و در ادامه از نرم افزار Adobe Connect استفاده کردیم و به سامانه‎ ی دانش و سامانه LMS وصل کردیم، اکنون این سیستم به طورکامل راه ‎اندازی و سعی شده بیشتراز نرم‎ افزارهای Adobe استفاده کنیم، چون علاوه بر راحتی کار، برآورد ما این بود که در مصرف اینترنت بسیارموثر است.

ظرفیت برگزاری کلاس برای یک هزار نفر به صورت برخط به صورت همزمان

وی متذکر شد: هم اکنون سامانه آموزشی قابلیت استفاده از نرم افزار های BigBlueButton و Adobe Connect و LMS و سامانه دانش را نیز به صورت همزمان دارد که اکنون ظرفیت برگزاری کلاس برای یک هزار نفر به صورت همزمان را دارد و البته این قابلیت وجود دارد که ظرفیت را در مدت دو تا سه روز سریع افزایش دهیم.

قجاوند بیان کرد: دفتر مرکزی جهاددانشگاهی نیز زحمات زیادی کشید و تحت مجموعه آموزشی غیرحضوری به صورت نسبی یک مجموعه کاملی را ارایه داد.

وی افزود: اگر بخواهیم نمونه ترکیبی یک مرکز را نام ببریم به صورت کلی مرکز شماره 3 نجف‎ آباد البته چنانچه بتوانیم دوره‎ های قراردادی را در این مرکز گسترش دهیم، نمونه یک مرکز و مجموعه کامل است، تنوع دوره‎ های انواع زبان های خارجی، دوره های فنی و مهندسی، دوره های بورس، دوره های حسابداری، دوره های ارز های دیجیتال در این مرکز برگزار می شود، هدف‎گذاری شخص من این است که درصد بالایی از مراکز را تبدیل به این نوع مراکز جامع و کامل کنیم که یکی از نیازهای ضروری برای تحقق این امر، راه اندازی سایت های خوب و به روز در همه مراکز آموزشی است.

فعالیت آموزشی بیش از 200 نفر مدرس فعال در هر ماه

 

معاون آموزشی واحد گفت: در تلاش هستیم که به مراکز آموزشی خود به جزء برگزاری دوره های زبان های خارجی، ماموریت آموزش در دوره های متنوع دیگر را نیز بدهیم.

وی در خصوص تعداد و نحوه جذب مدرسین مراکز آموزشی این معاونت گفت: در مجموعه مراکز آموزشی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، بیش از 200 نفر مدرس فعال در هر ماه فعالیت آموزشی دارند که در این راستا هر ساله با برگزاری 3 دوره جذب و آموزش مدرسین زبان های خارجی، نسبت به افزایش کیفیت و کمیت مدرسین، دغدغه مند هستیم.

قجاوند اضافه کرد: این مدرسین از طریق برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه علمی و نیز گذراندن دوره های آموزشی(T.T.C) جذب سیستم آموزشی این واحد می شوند.

وی افزود: در جذب مدرسین در سایر گروه های آموزشی به غیر از گروه آموزشی زبان های خارجی، بر اساس سوابق و توانایی ها در سطح علمی و روش های تدریس، عمل می شود.

معاون آموزشی واحد  تصریح کرد: فعالیت های آموزشی و تدریس این مدرسین از طریق مدیران گروه و کارشناسان ، چه درکلاس‎های حضوری و چه در کلاس های غیرحضوری بصورت مستمر مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت مشاهده اشکال در شیوه تدریس تذکر لازم صادر و در برخی موارد نیز به قطع همکاری با مدرس منجر می شود، همچنین امکان ارزشیابی مدرسین از طریق فراگیران و خانواده آنان نیز در سامانه های آموزشی فراهم شده است.

وی بیان داشت:  شکل دیگر ارزیابی ها که کمتر در  جایی استفاده می شود، از طریق میزان جذب است که مدرس چند درصد توانسته فراگیران دوره یا سطح قبلی را به سطح بالاتری در مراکز اموزشی واحد جذب کند.

 

محور و سیاست های کلان آموزشی این معاونت در سال 1400

قجاوند یادآور شد: خوشبختانه آزادی عمل، صبر و تحمل در مراکز ما وجود دارد که چنانچه فراگیر از مدرسین نارضایتی داشته باشد به این امور رسیدگی شود.

معاون آموزشی واحد تاکید کرد: در حوزه‎ آموزش‎ های برخط، کار سخت‎تر از آموزش حضوری خواهد بود و خانواده‎ ها نیز در حال ارزیابی آموزش ‎ها و روش تدریس مدرسین از داخل منازل می باشند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان در خصوص محور و سیاست های کلان آموزشی این معاونت در سال 1400 گفت: چند برنامه جامع و دغدغه را در سال جاری در دستور کار و پیگیری داریم، تقویت مراکز آموزشی، همکاری متقابل در برگزاری دوره های آموزشی مشترک با مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی اصفهان، ایجاد سایت آموزش کامپیوتر و نرم افزارهای تخصصی در برخی از مراکز، حفظ بستر آموزش‎ های الکترونیکی و راه ‎اندازی سرور مستقل، از جمله این سیاست هاست که امیداوریم در سال 1400 محقق شوند.

وی همچنین از آموزش و حفظ نیروهای موجود و مدرسین، هدف‎‎ گذاری مراکز به صورت مجزا درخصوص جذب فراگیر و کسب درآمد، افزایش کمیت وکیفیت دوره های آموزشی و مسائل فرهنگی در مراکز و افزایش دوره های قراردادی با شرکت های دولتی، خصوصی و دستگاه های اجرایی به عنوان دیگر دغدغه های این معاونت برای پیگیری و تحقق در سال جاری یاد کرد.

کلید واژه ها: واحد صنعتی اصفهان آموزشی


نظر شما :