رویداد استارت آپی طراحی هویت بصری در کرج به کار خود پایان داد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۴ کد : ۳۰۲۳۷ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
رویداد استارت آپی طراحی هویت بصری (اکسیر) به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی البرز و با همکاری و مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی البرز روز گذشته به کار خود پایان داد.
رویداد استارت آپی طراحی هویت بصری در کرج به کار خود پایان داد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، رویداد استارت آپی طراحی هویت بصری (اکسیر) به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی البرز و با همکاری و مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی البرز روز گذشته به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این رویداد که به صورت مجازی برگزار شد، احمدرضا فیروزی رییس جهاددانشگاهی البرز، با بیان این‌که استارتاپ‌ها زمانی که در راستای کارآفرینی و نوآورانه باشد مورد حمایت شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند، اظهار کرد: چند سالی است که فعالیت استارت‌آپ‌ها در ایران مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که ایده‌های استارت آپی باید مورد حمایت قرار بگیرند و بتوانند به تولید و بازاریابی برسند، ادامه داد: برگزاری رویدادهای استارت آپی از این جهت حایز اهمیت است که مجموعه‌های مختلف و دانشگاه‌ها بتوانند ایده‌های جذاب را شناسایی و عملیاتی کنند.

فیروزی افزود: تاکنون تلاش‌های خوبی در این عرصه صورت گرفته ولی هنوز در کشورمان به نگاه ویژه در این حوزه نیازمندیم تا ایده‌ها عملیاتی شوند و نقطه اتصال با سرمایه گذاران برقرار گردد و صرفا نباید به تقدیر از ایده‌های برتر منتهی شود.

این مسوول به برخی ویژگی‌های استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: خلاقیت و نوآوری از مهم‌ترین مشخصه‌های این ایده‌هاست که در این بخش باید به گونه ای باشد که نیازهای جامعه را پوشش دهد.

فیروزی گسترش فرهنگ کار تیمی و چابکی و سهولت در راه‌اندازی را از ویژگی های مهم استارت آپ ها عنوان کرد و افزود: مشتری مداری در این حوزه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد؛ چرا که زمانی ایده‌ای موفق خواهد بود و عملیاتی می‌شود که همگام با نیاز جامعه باشد.

وی با بیان این‌که در حوزه استارت آپ‌ها باید به سمت برندینگ حرکت کنیم، گفت: شرکت‌های استارت‌آپی ضرورت دارد که از ابتدای فرآیند فعالیت خود، برندسازی کسب و کار خود را مورد توجه قرار دهند.

وی داشتن لوگو، آرم و مسکات را جزو جذابیت های هر کسب و کاری دانست و گفت: لوگو، آرم و نشان با مخاطبان ارتباط برقرار می کند.
فیروزی افزود: علاوه بر این، طراحی خوب وب‌سایت، کیفیت بالای محصول و خدمات، بسته‌بندی محصول، در نظر گرفتن روش توزیع مناسب و به‌کارگیری سیستم پشتیبانی از جمله اموری است که در برندینگ باید مورد توجه استارت‌آپ‌ها باشد.

رییس جهاددانشگاهی البرز در پایان از تلاش های صورت گرفته در برگزاری این رویداد قدردانی کرد.

گفتنی است، روز گذشته هشتم اردیبهشت ماه همزمان با آغاز هفته گرافیک اختتامیه و داوری نهایی آثار ارسال شده به این رویداد به صورت مجازی برگزار شد.

این رویداد با هدف ارایه طراحی بسیار خلاقانه برای هویت بصـری، آرم و لوگو و مسکات (شخصیت تجاری) به صاحبان صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده‌ها به عنوان ابزار برندینگ و تبلیغات قدرتمند برگزار شد.

از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد ۲۰ ایده انتخاب شدند که پس از داوری از این تعداد ۷ ایده برتر به مرحله داوری نهایی دست یافتند.

در نهایت جوایز این رویداد به سه ایده برتر به علی رمضانی از دانشگاه هنر، علی پاسبان به عنوان شرکت کننده آزاد و شایان جمالی از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج رسید.

بخش‌های رقابتی رویداد شامل بخش حرفه‌ای (ایده هایی که سفارش دهنده واقعی دارد)، بخش خلاقیت‌های تجربی شامل تمام ایده‌های خلاقانه و نو آورانه هویت بصری رسیده و نگاه ویژه بوده است.

از جمله اهداف این رویداد می توان به فرهنگ سازی و اصلاح ذهنیت صاحبان کسب و کار درباره استفاده از هویت بصری فنی و کاربردی به وسیله متخصصان امر، ایجاد پیوند بین بازار و دانش طراحی هویت بصری، شناخت و تامین نیروی متخصص طراحی گرافیک برای ساختار تبلیغاتی و برندینگ صاحبان صنایع و نزدیک شدن هویت بصری تبلیغات به استانداردهای جهانی اشاره کرد.

کلید واژه ها: تجاری سازی واحد البرز رویداد


نظر شما :