خبرگزاری بین المللی قرآنی

تعداد بازدید:۱۲۱۰
عنوان خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)
دسته بندی خدمات فرهنگی
ار‌ائه دهنده خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)
نوع ار‌ائه الکترونیکی
آدرس وب سایت https://iqna.ir
هزینه رایگان
محل برگزاری صرفا ماهیت اطلاع رسانی دارد
شناسنامه خدمت دانلود
توضیحات

این خدمت در راستای بند 1 ماده سوم اساسنامه جهاد دانشگاهی با عنوان تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان بخصوص دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان به منظور مقابله با غرب زدگی و انحرافات در چارچوب سیاستهای فرهنگی کشور و انجام‌ فعالیت‌های تولیدی‌، ترویجی‌، تبلیغی‌ و کمک‌ آموزشی‌ درخصوص‌ فرهنگ‌ مکتوب‌ با تأکید بر آثار به منظور انضباط تشکیلاتی‌ و نیز افزایش‌ بهره‌وری‌ فعالیت‌های اطلاع رسانی جهاددانشگاهی‌ صورت می پذیرد.

اهم فعالیتها در راستای این خدمت عبارتند از:

1-  پوشش، تولید، جمع‌آوری و ترجمه خبر، گزارش، گفتگو، فیلم، عکس، بولتن، مقاله و سایر محصولات خبری و رسانه‌ای و انعکاس آنها در موضوعات فرهنگی، سیاسی، علمی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی و ... با اولویت دادن به محصولات مورد توجه و علاقه دانشگاهیان

2-   توزیع و انتشار محصولات خبری و رسانه‌ای در قالب‌های مختلف معمول و مدرن نوشتاری، دیداری و شنیداری و رایانه‌ای و ...

3-    تهیه و تدوین گزارش‌ها و مقالات خبری داخلی

4-    برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های خبری و رسانه‌ای

5-    برگزاری جلسات، نشست‌ها و سمینارهای هم‌راستا با اهداف خبرگزاری

6-    ایجاد نمایندگی و شعب مؤسسه و بکارگیری عوامل خبری در داخل و خارج از کشور

7-    تأسیس مرکز تحقیقات خبر و پایگاههای فرعی آن

8-    تأسیس پایگاههای اطلاع‌رسانی مرتبط با خبرگزاری و هم‌راستا با اهداف خبرگزاری

9-    راه‌اندازی پایگاههای خبری بومی، شهری، استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی

10-  انتشار روزنامه، کتاب، هفته‌نامه، ماهنامه، فصل‌نامه، سالنامه در گستره بومی، شهری، استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی

11-   بهره‌گیری از همه امکانات و روشهای رسانه‌ای برای دستیابی به بالاترین کیفیت و کمیت

12-  تأسیس کانون‌ها، مجامع و انجمن‌ها در راستای اهداف خبرگزاری و ارتباط خبری و رسانه‌ای با مجامع، کانون‌ها، تشکل‌ها و نهادهای فرهنگی، سیاسی، دینی، علمی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و صنفی بویژه با گرایش دانشگاهی در داخل و خارج از کشور

13-  ارتباط با کانون‌های صنفی رسانه‌ای

14-  برقراری ارتباط با مراکز فرهنگی، سیاسی، علمی و پژوهشی، همچنین انعکاس دیدگاهها و نظرات شخصیت‌‌های فرهنگی، سیاسی و علمی داخلی و خارجی

15-  ارتباط مبادله، خرید و فروش اخبار، اطلاعات، عکس، تفسیر، گزارش، مقاله و سایر محصولات خبری با مؤسسات مشابه در داخل و خارج از کشور

16-   انعکاس صحیح، سریع و دقیق افکار و نظرات دانشگاهیان، نخبگان و رویدادهای مورد توجه آنان

17-   ایجاد ارتباط رسانه‌ای میان دانشگاهیان، نظام سیاستگذاری و مدیریتی کشور و مردم

18-   تأسیس انجمن و کانون خبرگزاری دانشجو و جوان و ایجاد مراکز آن با اولویت دانشگاهها

19-   برپایی نمایشگاههای خبری در قالب‌های ممکن

20-   انجام فعالیت‌های آماری در راستای فعالیت‌های خبرگزاری

21-   برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آزاد فرهنگی و رسانه‌ای در راستای اهداف و فعالیت‌های خبرگزاری

22-   عضویت در شبکه اطلاع‌رسانی داخلی و بین‌المللی

23-   تأسیس بانک‌های اطلاعاتی و نرم‌افزاری در حوزه رسانه‌ای

24-   تأسیس مراکز و واحدهای متناسب با فعالیت‌های رسانه‌ای نظیر انتشارات، مدیریت و خدمات رسانه‌ای، مدیریت و خدمات فنی و ...

25-   تأسیس مراکز، دفاتر و مؤسسات پژوهشی، آموزشی، خبری متناسب با موضوع رسانه