خبرگزاری بین المللی قرآنی
عنوان | خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) |
---|---|
دسته بندی | خدمات فرهنگی |
ارائه دهنده | خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) |
نوع ارائه | الکترونیکی |
آدرس وب سایت | https://iqna.ir |
هزینه | رایگان |
محل برگزاری | صرفا ماهیت اطلاع رسانی دارد |
شناسنامه خدمت | دانلود |
توضیحات |
این خدمت در راستای بند 1 ماده سوم اساسنامه جهاد دانشگاهی با عنوان تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان بخصوص دانشآموزان دبیرستانی و دانشجویان به منظور مقابله با غرب زدگی و انحرافات در چارچوب سیاستهای فرهنگی کشور و انجام فعالیتهای تولیدی، ترویجی، تبلیغی و کمک آموزشی درخصوص فرهنگ مکتوب با تأکید بر آثار به منظور انضباط تشکیلاتی و نیز افزایش بهرهوری فعالیتهای اطلاع رسانی جهاددانشگاهی صورت می پذیرد. اهم فعالیتها در راستای این خدمت عبارتند از: 1- پوشش، تولید، جمعآوری و ترجمه خبر، گزارش، گفتگو، فیلم، عکس، بولتن، مقاله و سایر محصولات خبری و رسانهای و انعکاس آنها در موضوعات فرهنگی، سیاسی، علمی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی و ... با اولویت دادن به محصولات مورد توجه و علاقه دانشگاهیان 2- توزیع و انتشار محصولات خبری و رسانهای در قالبهای مختلف معمول و مدرن نوشتاری، دیداری و شنیداری و رایانهای و ... 3- تهیه و تدوین گزارشها و مقالات خبری داخلی 4- برگزاری کنفرانسها و همایشهای خبری و رسانهای 5- برگزاری جلسات، نشستها و سمینارهای همراستا با اهداف خبرگزاری 6- ایجاد نمایندگی و شعب مؤسسه و بکارگیری عوامل خبری در داخل و خارج از کشور 7- تأسیس مرکز تحقیقات خبر و پایگاههای فرعی آن 8- تأسیس پایگاههای اطلاعرسانی مرتبط با خبرگزاری و همراستا با اهداف خبرگزاری 9- راهاندازی پایگاههای خبری بومی، شهری، استانی، منطقهای، ملی و بینالمللی 10- انتشار روزنامه، کتاب، هفتهنامه، ماهنامه، فصلنامه، سالنامه در گستره بومی، شهری، استانی، منطقهای، ملی و بینالمللی 11- بهرهگیری از همه امکانات و روشهای رسانهای برای دستیابی به بالاترین کیفیت و کمیت 12- تأسیس کانونها، مجامع و انجمنها در راستای اهداف خبرگزاری و ارتباط خبری و رسانهای با مجامع، کانونها، تشکلها و نهادهای فرهنگی، سیاسی، دینی، علمی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و صنفی بویژه با گرایش دانشگاهی در داخل و خارج از کشور 13- ارتباط با کانونهای صنفی رسانهای 14- برقراری ارتباط با مراکز فرهنگی، سیاسی، علمی و پژوهشی، همچنین انعکاس دیدگاهها و نظرات شخصیتهای فرهنگی، سیاسی و علمی داخلی و خارجی 15- ارتباط مبادله، خرید و فروش اخبار، اطلاعات، عکس، تفسیر، گزارش، مقاله و سایر محصولات خبری با مؤسسات مشابه در داخل و خارج از کشور 16- انعکاس صحیح، سریع و دقیق افکار و نظرات دانشگاهیان، نخبگان و رویدادهای مورد توجه آنان 17- ایجاد ارتباط رسانهای میان دانشگاهیان، نظام سیاستگذاری و مدیریتی کشور و مردم 18- تأسیس انجمن و کانون خبرگزاری دانشجو و جوان و ایجاد مراکز آن با اولویت دانشگاهها 19- برپایی نمایشگاههای خبری در قالبهای ممکن 20- انجام فعالیتهای آماری در راستای فعالیتهای خبرگزاری 21- برگزاری دورههای کوتاهمدت و بلندمدت آزاد فرهنگی و رسانهای در راستای اهداف و فعالیتهای خبرگزاری 22- عضویت در شبکه اطلاعرسانی داخلی و بینالمللی 23- تأسیس بانکهای اطلاعاتی و نرمافزاری در حوزه رسانهای 24- تأسیس مراکز و واحدهای متناسب با فعالیتهای رسانهای نظیر انتشارات، مدیریت و خدمات رسانهای، مدیریت و خدمات فنی و ... 25- تأسیس مراکز، دفاتر و مؤسسات پژوهشی، آموزشی، خبری متناسب با موضوع رسانه |