پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید/ نقش انکارناپذیر جوانان تحصیل‌کرده در توسعه علم و فناوری و تقویت خودکفائی کشور

۰۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۰ کد : ۷۵۶۰۷ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی در پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را حضور جامعه‌ دانشگاهی کشور و به‌ویژه اساتید و دانشجویانی که در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، تبریک و شادباش گفت.
پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید/ نقش انکارناپذیر جوانان تحصیل‌کرده در توسعه علم و فناوری و تقویت خودکفائی کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در متن پیام دکتر حسن مسلمی نائینی رییس این نهاد آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» 

 خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده‌اند بالا می‌برد و به کسانی که بهره‌ای از علم دارند، درجات بزرگی می‌بخشد. (بخشی ازآیه 11 سوره مجادله)

آغاز ماه مهر، فصل شکوفایی اندیشه و خرد، همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را حضور جامعه‌ دانشگاهی کشور و به‌ویژه اساتید و دانشجویانی که در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، تبریک و  شادباش می‌گویم.

جهاددانشگاهی ‌به‌عنوان‌ نهاد پیشران‌ در حوزه علم‌ و ‌فناوری ‌کشورمان از ابتدای تشکیل تاکنون، یکی از مهم‌ترین اهداف‌ خویش را توسعه سریع و مسئله‌محور علم و فناوری داخلی از یک‌سو و تقویت خودکفائی در تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان با پیوست فرهنگ اسلامی ایرانی و در بستر مدیریت جهادی از سوی دیگر قرار داده است.

 آنچه در تحقق این هدف متعالی جای فخر و مباهات را گشوده است، نیروهای عظیم جوان و تحصیل‌کرده دانشگاهی متکی به سلاح ایمان و باورِ توانایی ملی هستند که همواره نقش انکارناپذیری ایفا کرده‌اند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه مجاهدت‌آمیز به کار و تلاش علمی در کشورمان شتاب بیشتری به خود گرفته است و امیدواریم با ادامه این «جهاد علمی» شاهد درخشش هرچه بیشتر جوانان این مرزوبوم در قله‌های علمی جهانی باشیم.

همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرموده‌اند: «امروز درس خواندن، علم‌آموزی، پژوهش و جدیت در کار اصلی دانشجوئی، یک جهاد است»، دانشجویان عزیز می‌توانند با مشارکت فعال و گسترده در فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، موجب پویایی و بالندگی هرچه بیشتر دانشگاه‌ها شوند و با تلاش و مساعی خویش، به رتبه دانشمندانی چون دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران دست یابند.

در پایان با تبریک مجدد این ایام و تقارن آن با هفته‌ی شکوهمند دفاع مقدس که فضای دانشگاه را به یاد و خاطره‌ی شهیدان متبرک ساخته و یادآور پاسداری از حرمت خون شهیدان در سنگر دانشگاه است، از تمامی دانشجویان فعال و پرتلاش و اساتید گرامی که با دانش،صبر و تجربه خود در جهت ارتقای سطح علمی کشور  قدم برمی‌دارند تشکر و قدردانی کرده و از خداوند متعال برای همه شما عزیزان موفقیت، شادکامی، عزت و سربلندی را مسئلت دارم. 

حسن مسلمی نائینی
رییس جهاددانشگاهی
1 مهر 1403


نظر شما :