مجموعه پیش‌ رویدادهای« نوآوری اجتماعی و کارآفرینی» در حال برگزاری است

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۴ کد : ۷۹۶۳ فرهنگی
مجموعه پیش‌ رویدادهای «رویداد نوآوری اجتماعی و کارآفرینی» در حوزه پسماند و محیط زیست در حال برگزاری است.
مجموعه پیش‌ رویدادهای« نوآوری اجتماعی و کارآفرینی» در حال برگزاری است

 

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، مجموعه پیش‌ رویدادهای رویداد نوآوری اجتماعی و کارآفرینی در حوزه پسماند و محیط زیست با عناوین “رویکردهای نوین در مدیریت پسماند شهری”، “نقش مشارکت‌های اجتماعی در مدیریت پسماند”، “چالش ها و رویکردهای مدیریت پسماند در ایران” در حال برگزاری است.

پیش رویداد ترویجی “رویکردهای نوین در مدیریت پسماند شهری” با حضور دانشجویان، اساتید، فعالان محیط زیست و کارشناسان شهری تهران و کرج دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در سالن شورای دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این پیش رویداد دکتر رفیعی دانش آموخته دکتری دانشگاه کوینزلند استرالیا در زمینه مدیریت پسماند و عضو هیات علمی دانشگاه تهران با طرح موضوع «بخش آلی پسماند به عنوان تهدید زیست محیطی یا منبع کربن»، دکتر معین الدینی دانش آموخته دکتری دانشگاه تربیت مدرس در زمینه منشاء یابی آلودگی های محیط زیست و عضو هیات علمی دانشگاه تهران با طرح موضوع “کاهش پسماند از مبدا، پسماند های غذایی، مدیریت پسماند در مراسمات سنتی و مذهبی، توجه به پسماند های صنعتی و کاهش مخاطرات موجود در زمینه پسماند ها”، مهندس مطلبی نماینده شهرداری منطقه ۱۷ تهران در زمینه استارت آپ و کارآفرینی های اجتماعی به بیان ظرفیت های موجود در این دو مجموعه برای دانشجویان پرداختند.

دومین پیش رویداد ترویجی، با موضوع ” نقش مشارکت‌های اجتماعی در مدیریت پسماند” با حضور دانشجویان، اساتید، فعالان محیط زیست و کارشناسان شهری یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه  در سالن شورای معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

این پیش رویداد با حضور مهندس محمد درویش عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع با طرح موضوع “نقش مشارکت های اجتماعی در مدیریت پسماند” انجام شد.

سومین پیش رویداد ترویجی با موضوع “چالش ها و رویکردهای مدیریت پسماند در ایران” با حضور دانشجویان، اساتید، فعالان محیط زیست و کارشناسان شهری سه شنبه ۳۱ اردیبهشت در سالن شهید خوراکیان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

این پیش رویداد با حضور دکتر متصدی معاون انسانی سابق سازمان حفاظت محیط زیست و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر مجلسی و مهندس محسنی شهردار منطقه ۱۷ تهران برپا می شود.

گفتنی است؛ سخنرانان در این بخش از برنامه به شرح مشکلات مدیریتی موجود در زمینه مدیریت پسماند پرداخته و راهکارهای امکان پذیر برای حل مشکلات موجود در این زمینه را برای دانشجویان و سایر شرکت کنندگان تشریح خواهند کرد.

این پیش رویداد‌ها به عنوان مقدمه‌ای برای رویداد ترویجی «رویکرد‌های نوین در مدیریت پسماند شهری» می‌باشد که توسط سازمان دانشجویان و شهرداری منطقه ۱۷ در مرداد ماه 98 برگزار می شود.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی و نحوه حضور در این رویداد به سایت isojd.ac.ir مراجعه نمایند.

 


نظر شما :