پیش رویداد " Vas event " توسط جهاددانشگاهی همدان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی همدان، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی همدان با حضور در این پیش رویداد که شنبه 1 دی ماه برگزار شد، عنوان کرد: جهاددانشگاهی عزمی جدی در بکار گیری حوزه های جدید دانش در امر کارآفرینی و تولید محصول دارد و خدمات ارزش افزوده تلفن همراه یکی از حوزه هایی است که ظرفیت بسیار بالایی در این خصوص دارد.
دکتر علی کلانترنیا با بیان اینکه متاسفانه تاکنون اهتمام جدی در این خصوص صورت نگرفته ، اظهار کرد: خوشبختانه با همت جهاد دانشگاهی همدان و پشتیبانی شرکت ایرانسل و در قالب طرح تکاپو، مرکزی تخصصی با هدف تجمیع و تولید محصولات و محتوای الکترونیک در معاونت پژوهشی همدان راه اندازی گردید.
وی با اشاره به جهاد دانشگاهی به عنوان سازمان پژوهشی و یک نهاد دانش بنیان، اظهار کرد: با آغاز این همکاری، تیم های تولید محتوا شناسایی و فضا برای همکاری و فعالیت مشترک در مجموعه جهاد دانشگاهی نیز فراهم شده است.
معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی برگزاری این رویدادها را عامل ارتقای نگرش و مهارت افراد دانست و گفت: رشد و پیشرفت در حوزه محتوای الکترونیک با فرهنگ سازی و آشنایی هرچه بیشتر با پتانسیل های این حزه امکان پذیر است.
وی در ادامه خاطرنشان کردند که در حال حاضر دو سرویس فعال با پشتیبانی شرکت ایرانسل ایجاد گردیده و محصولات دیگری در قالب اپلیکیشن و بازی در دست بهره برداری است.
مدیر توسعه کسب و کار خدمات دیجیتال شرکت ایرانسل نیز در این خصوص گفت: برای اینکه بتوانیم در لایه های استانی پتانسیل های بومی استان ها را از حالت بالقوه به حالت بالفعل در بیاوریم تفاهم نامه چهارجانبه ای منعقد شده است که با انجام آن علاوه بر اشتغال زایی می توانیم از مهاجرت نیروهای بومی استان ها جلوگیری کنیم.
علیرضا ضیایی ادامه داد: ایرانسل در کنار فراهم کردن بستر، ارائه مشاوره، برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی برای خلق ایده، استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ، تمامی لایه های اکوسیستم دیجیتالی را پوشش می دهد.
وی افزود: در خصوص مباحث درآمدزایی نیز ایرانسل نقش حمایتی دارد و در واقع این شرکت از کسب و کارها حمایت می کند تا بتوانند سرپا بایستند.
ضیایی اظهارکرد: یک از رسالت های اجتماعی شرکت ایرانسل خدمت رسانی به جامعه از لحاظ کسب و کار و همچنین کمک برای به وجود آوردن فرصت ها برای اندیشیدن به ایده های نو و تولید این ایده ها است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون با بیش از 14 استان این تفاهم نامه امضا شده و برخی از استان ها همچون خوزستان به درآمد زایی رسیده اند، گفت: این طرح کاملا حمایتی است و در نظر داریم در تمامی استان ها به صورت کامل اجرایی کنیم.
ضیایی ادامه داد: اپراتور ایرانسل رسالت فرهنگی خود را در زمینه محتوا، غنای محتوایی و رسالت اجتماعی خود را در زمینه اشتغال زایی، رونق بازار، کسب درآمد، افزایش سهم بازار در حوزه دیجیتال می داند.
وی تعداد مشترکین ایرانسل در کشور را 50 میلیون مشترک اعلام کرد و گفت: در آذربایجان شرقی نیز در حدود یک میلیون و 300 هزار مشترک ایرانسل وجود دارد.
گفتنی است، www.vasevent.acecapp.ir آمادگی پذیرش ایده ها در حوزه محتوای الکترونیک را دارد.
نظر شما :