دوره آموزشی« آشنایی با اصول و قواعد بازاریابی در شرایط رکود اقتصادی» در اردبیل برگزار شد

۰۴ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۲ کد : ۱۴۴۹۸ آموزش و کارآفرینی
همزمان با سراسر کشور و به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل، دوره آموزشی "آشنایی با اصول و قواعد بازاریابی و فروش در شرایط رکود اقتصادی" ویژه کسب و کارهای حوزه تعاون، سه‌شنبه سوم دیماه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل برگزار شد.
دوره آموزشی« آشنایی با اصول و قواعد بازاریابی در شرایط رکود اقتصادی» در اردبیل برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، سرپرست معاونت آموزشی جهاد‌دانشگاهی استان در حاشیه برگزاری این دوره، اظهار کرد: دوره مذکور بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی و به منظور توسعه کسب و کارهای تعاونی و توانمندسازی کارکنان این حوزه برگزار گردید.

بهرنگ کوهی مدت زمان برگزاری این دوره را هشت ساعت عنوان و تصریح کرد: در این دوره بیش از 50 نفر از تعاون‌گران و کارشناسان حوزه تعاون شرکت شرکت کرده‌اند که پس از طی دوره آموزشی از طرف جهاددانشگاهی گواهینامه معتبر پایان دوره دریافت می‌کنند.

مدرس این دوره آموزشی با بیان اینکه نقش فرهنگ در بازاریابی امر مهمی است که برای توسعه بازاریابی و رشد فروش محصولات باید مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: هر اندازه از بازار‌های محلی و منطقه‌ای به سمت بازار‌های جهانی و بین‌المللی پیش برویم نقش و حساسیت عوامل فرهنگی در بازاریابی افزایش می‌یابد.

مهدی سید‌رضوی با اشاره به اینکه در بازاریابی باید نیاز، خواسته مشتری و بازار عرضه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تجسم خلاق در امر بازاریابی و فروش کمک می‌کند که با انگیزه و انرژی بیشتری فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بازاریابی، موفق است که مشاور فروش خوبی باشد، یادآور شد: ایده‌پردازی، تهیه نمونه آزمایشگاهی، طرح توجیهی، بازارسازی، تامین منابع و تجاری‌سازی از زنجیره‌های ایجاد کسب و کار موفق است که ضعف هر زنجیره فعالیت را منجر به شکست خواهد کرد.

کارشناس رسمی سازمان استاندارد و تحققات صنعتی ایران، به هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی در انجام هر فعالیتی تاکید کرد و افزود: شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها از فرمول‌های موفقیت است که این امکان را می‌دهد تا با دیدگاه بهتری وارد کسب و کار شویم.

سید‌رضوی با اشاره به اینکه باید دیدگاه‌ها در زندگی توسعه یابد، تصریح کرد: نوشتن و یادداشت کردن کمک می‌کند خود را بروز دهیم و به وضوح و روشنی به اهداف خود دست یابیم و ایده‌های جدید خلق کنیم.

وی گفت: ریشه‌یابی علت مسائل و مشکلات در کسب و کار یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه برای شروع و تحلیل یک ایده است و تا زمانی که علت اصلی یک مشکل پیدا نشود نخواهید توانست تا برای آن راه حلی مناسب ارائه دهیم.

این دکترای مدیریت، آشنایی با اصول و قواعد بازاریابی و فروش در شرایط رکود اقتصادی با اشاره به اینکه ایده‌های بازاریابی از گام‌های اساسی برای طراحی و پیاده‌سازی یک کسب و کار است، یادآورشد: هر فعالیتی اگر نتواند خود را با جامعه و دنیای روز تطبیق دهند از بین خواهد رفت و باید تلاش شود تا با توجه به نیاز مشتری محصولات تولید و عرضه شود.


نظر شما :