معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد:
استفاده از تجهیزات تولیدشده در جهاددانشگاهی و بینیازی از واردات قطعات مترو
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محسن پورسیدآقایی معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم امضای تفاهمنامهی همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و شرکت راهآهن تهران و حومه(مترو) با بیان اینکه اولویت ما در شهر تهران کاهش ترافیک و آلودگی هوا با اتکا بر توسعه زیربنایی حملونقل عمومی است، گفت: مترو یکی از ضروریات شهر تهران است؛ بنابراین باید با شتاب بیشتری توسعهی مترو ادامه یابد و برای رسیدن به اهداف توسعهای مترو گام برداریم؛ چرا که تهران نیازمند ۱۲ خط مترو است که تاکنون ۷ خط آن ایجاد شده و هنوز دو خط اخیر مورد بهرهبرداری قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه توسعهی مترو باید با اتکا به تجهیزات ساخت داخل باشد، اظهار کرد: هم به لحاظ مالی و هم رفتارهای سینوسی کشورهای توسعهیافته با ایران، لازم است که هرچه سریعتر در تولید برخی قطعات به خودکفایی داخلی برسیم.
معاون شهردار تهران افزود: باید دست روی زانوهای خودمان بگذاریم و کارها را جلو ببریم. حجم تولید تجهیزات مترو در کشور بهگونهای که صرفه و صلاح اقتصادی دارد، باید محقق شود و با این نگاه میتوانیم در ساخت مترو بسیاری از مشکلاتمان را حل کنیم.
وی با بیان اینکه در ساخت مترو، مهندسی، طراحی و ساختوساز مشکلی نداریم و با اتکا به توان داخل، عملیات سیویل مترو را انجام میدهیم، اظهار کرد: با این حال هنوز در زمینهی تجهیزات، نیازمند واردات هستیم که امروز با عقد قرارداد با جهاددانشگاهی، این مشکل نیز حل میشود و میتوانیم از قطعات داخلی برای مترو استفاده کنیم.
دکتر پورسیدآقایی افزود: به دلیل محدودیت واردات، همچنین مشکلات و مسایل مالی سعی کردیم در این تفاهمنامه، باقیماندهی تجهیزات مترو را که از خارج از کشور وارد میکردیم، بومیسازی کنیم و دیگر در هیچ بخشی نیازمند خارج از کشور نباشیم.
وی با بیان اینکه تنها راه برونرفت از وضعیت فعلی اقتصادی، اتکا به توان داخل است، گفت: این تفاهمنامه را با جهاددانشگاهی منعقد میکنیم؛ چرا که معتقدم جهاددانشگاهی نهادی پویا و کوشا است. ثبات مدیریتی در جهاددانشگاهی نیز از مزایای این تیم است و تیم جهاددانشگاهی علاقهمند به انقلاب و پیشرفت هستند و به همین دلیل با خیال راحت با جهاددانشگاهی تفاهمنامه امضا میکنیم.
معاون شهردار تهران ادامه داد: جهاددانشگاهی در عین حال که دانش و تکنولوژی را پیگیری میکند، مشتریمدار نیز است و سعی میکند خود را با نیازهای مشتریانش همراه کند و بر همین اساس، ماندهی تجهیزات خط ۶ به جهاددانشگاهی سپرده شد و قطعا با توانایی تیم مهندسان جهاددانشگاهی، هرچه سریعتر این تجهیزات تامین میشود.
جهاددانشگاهی پاسخگوی ما در صنعت مترو
مهندس علی امام مدیرعامل مترو تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه برای ما افتخار است که این تفاهمنامه بین جهاددانشگاهی و مترو تهران در راستای تامین قطعات و تجهیزات به امضا رسیده است، گفت: جهاددانشگاهی شجرهی طیبه و فرزند انقلاب است که برکات این مجموعهی علمی در کل کشور نمایان شده است.
وی با بیان اینکه با استقرار مدیریت جدید شهری، اتکا به توان داخلی در دستور کار قرار گرفت و جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرد که میتواند در تامین و ساخت تجهیزات و قطعات مترو به ما کمک کند، گفت: جهاددانشگاهی با صنایع مختلف، دانشگاهها و مراکز علمی متعدد ارتباط دارد و میتواند پاسخگوی نیاز ما در صنعت مترو باشد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه تحریمهای ظالمانه علیه ایران موجب شد که به استفاده از توان و اتکای تولیدات داخلی را در دستور کار قرار دهیم، گفت: همکاری مترو و جهاددانشگاهی در زمینههایی همچون سیستم رانش واگنهای مترو، گیتها، سیگنالینگ، ساخت تجهیزات فلزی مورد نیاز صنعت مترو، پستهای RS، تجهیزات برقی و... است. همچنین بومیسازی و ساخت تجهیزات مورد نیاز ایستگاههای مترو و تجهیزات تعمیرگاهی ناوگان، منطبق بر استانداردهای معتبر بینالمللی نیز جزو مفاد این تفاهمنامه خواهد بود.
نظر شما :